Tar åt mig!
Tack Anna, för att du uppmärksammade denna, hade helt missat ordet fritt.
http://www.corren.se/archive/2008/7/31/jtq1flpy447sa7n.xml
Vart fanns Veolia? Inte ens på telefon.. ;)
....och SJ gjorde som vanligt - skyllde ifrån sig och lyfte inte ett finger för att hjälpa en 15-årig tjej som satt illa till! "Vi har inget med deras resenärer att göra" svarar SJ. Så svarar ett företag som blivit för stort och totalt glömt bort kunden. Vilket bevisas alldeles för ofta när man har med SJ att göra. Verkar ju som om nån SJ-kund uppskattat hjälp från en Veoliaanställd iaf.
Läste Aftonbladet igår och mannen med de känsliga fingertopparna - OBS ironi (Jan Forsberg VD för SJ) säger att SJ visst har konkurenter i form av bil, buss och flyg. På tågsidan då? Hur är det där? På bussidan finns flera företag som kör på samma destinationer, likaså inom flyget. Hur är det på tågsidan mellan Malmö och Stockholm t.ex.? Lite magert med alternativ till SJ va? Avreglering av persontrafiken på järnväg är nåt alla måste be om sin aftonbön!
Man ska inte vara så kvick att sparka på andra, alla företag har svårt att vara överallt samtidigt, framförallt i stressade situationer som all sköns strul kan tänkas ställa till med...
Ha det så trevlig i Turkiet förresten, själv ska jag roa mig med flytt istället, mycket roligare..! ;)
Nej just det man ska inte vara så kvick. Det stämmer bra men när en kund i ett besvärligt läge ringer och allas (åtminstone Joakims men inte så många andras om man läser Aftonbladet) favorit SJ svarar kan man förvänta sig ett bättre svar än av sorten "vi har inget med deras resenärer att göra".
Det är dåligt och inget annat!