Skara sommarland

Kom iväg vid halv fyra tiden i fredags, då jag trots p-trafik! lyckades sluta en timma tidigt.
Var ju till Nässjö o hämtade fordon från verkstad det sista jag gjorde.
Hade en fd ky med på linjekännedom. Var in på gamla jobbet o bad om lite papper, alltså intyg o betyg o sånt. Är ju mer än två månader sedan jag slutade o har inte sett till något av dessa trots att jag bad om det sista veckan.

Körde med hjälp av pappas gamla gps, inställt på att säga till vid Mc Donalds, pling sa det i Jönköping. O där passerade vi den avfarten. Gps sa åk via Falköping, vi sa via Skövde är bättre väg. Så resultatet blev färdigburgare i Micron efter att förtältet var uppe.
Fint väder fredags kväll o camping, blev väl en xider.
Klockan hann att bli 01 innan vi somnade.
Lördagen vaknade vi till ännu en dag med strålande sol. Picnic packades o badkläder likaså.
Köade vid insläppet i parken redan 09.50.
Hann väl med det mesta redan denna dag.
Barnen o A-L åkte karusell för fullt. Mogge o Mattias lite färre. Jag o Emil, tog det lite lugnare på den fronten.
Vattenland lockade framåt eftermiddagen. A-L o Madde drog Niagara falls, direkt. Jag o Emil doppade tårna, han klev upp på mina fötter. Undra vem av oss som var störst badkruka?
 
Forsränning för Mogge, Linus o Madde. Mogge gav sig även på skruven. M lovade att testa på söndagen om Mogge testade Gruvbanan.
Lite mer tivoli innan, A-L, jag o de små gav upp. Hem o fixade grillen.
Mogge, Mattias, Madde o Linus fortsatte tills parken stängde. Tror de fick åka 5 varv i gruvbanan i rad utan att resa sig istället för de normala två.
Sista timman var lite färre antal människor trots besöksrekord i parken denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0