Panik

Det var vad jag kände igår kväll. Var så trött men kunde ändå inte somna. Skulle ju upp vid 02.30.
Somnade ca23.
Det gick utmärkt att gå upp o komma iväg.
Blev uppmött vid grindarna o växlarna var lagda. Så skönt. Har hoppat upp o ner o växlat tillräckligt idag endå sedan.
Fixade taxi till Hotellet hade inte en susning vad tanken var. Fick lösningen på det när jag kom tillbaka vid 11 snåret. De skulle ha skjutsat mig!!!
Väl tillbaka blev det tilol att softa i solen en timma, då de inte var klara ännu.
Växlade ut ca 10 min efter avgångs tid.
Bytte ände o K/B handtaget var tvär dött. Shit. Ringa eller fundera o lösa det?
Funderade två sekunder, Stängede av allt slog ned en säkring, gjorde en batteri reset. O testade igen.
DET FUNKADE!!! Jag löste det, vet inte hur eller varför men det brukar funka o börja om.
Rullade ca 40 min sent.
 Väl i Linköping igen skulle detta fordon tankas o sen växlas ut igen.
Samtidigt fick x:et dörr problem, + att pendlarna stod på rad utanför. Vi hade ett fordon förmycket inne hos oss. Om jag säger kaos så är det milt. Väntade o väntade. Fick växla ut min från spår sex till fem o ställa upp mig bakom en Y1:a.
o så vänta lite till.
Skulle ju sedan växla över från spår fem till fyra, efter att Gävletågethade gått. Bara att de växlade ner i sin avgångs tid.
Med följden att även detta jag växlade ut super tidigt blev sent bara för det inte fanns tillräckligt med spår.
Startade upp nästa, för att göra samma manöver igen, växla ut medan nästa Y2:a växlades in.
Hade dock sådan tur att ett annat tåg blev inställt så den som skulle köra detta erbjöd sig att växla själv.
Tack, HL! Jag fick gå hem, en timma tidigt. Så underbart.
Handlade i Mjölby o var upp o vattnade o tog in post hos Mor & Far.
Ringde dem medan jag var där. De hade åkt runt Bodensjön o varit vid Mainau, i SanRemo, i Nice. Nu var de i St Tropez.
Bad dem åtminstone komma hem till den 23:e, tills dess kan de gärna stanna o åka runt bäst de vill.
Nu ska jag kolla på sändningarna från Öland o Viktoria dagen.
Ledig i dagarna två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0