Nu var d ju inte d som var saken

Nej, det var inte fordonsbristen o underhållet jag tänkt klaga på.
Fast visst skyller jag nog lite på det oxå.
Men så här var det.
Norsholmsbron gick inte igen igår. Därför blev en massa tåg stående.
När dessa resenärer landade i Linköping. Stod vi 5!!! man på plattform o tog hand om våra och SJ´s resenärer.
När jag hittade SJ personal utanför uppehållsrummet o frågade varför inte de hjälpte till då det var kaos på stationen och ingen visste någonting o sista tåget hade gått till flera destinationer, var svaret jag fick:
-Vi har rast!
Vi hade ett inställt tåg, det jag skulle kört. Vi bar resenärernas väskor o följde dem mot bussen i omgångar. Det skulle jag vilja se SJ göra. Visst är det upp till var o en o inte till företagen. Jag vet flera kollegor som antagligen hade servat precis som vi.
Vi hade ett inställt tåg tidigare, dessa resenärer togs om hand o bjöds på kaffe o vatten under tiden man inväntade buss. Jag tror att vi jobbar rätt bra för att få det att funka, även om vi just nu har dåliga fordon.
Ingen har klagat alla vill bara så mycket, att det ska flyta.

Jag har i natt varit i Motala o hämtat ett färdigt fordon som ska i trafik idag. När jag kom tillbaka hit fick jag börja med att växla ut det fordon som skulle till Motala nu på morgonen. När jag flyttat ut det, var det till att flytta Y1an som oxå stod ivägen. Sen kunde jag växla in det jag kom med.
När jag skulle starta upp Y1an insåg jag att den var klottrad, likaså Y2an jag ställt  ut. Någon skummis hade smugit omkring här flera kvällar. Inser att dörren på Y1an är öppen. Hm vad gör man?
Jag ringde polisen. Brukar ju inte vara mörkrädd, men nu blev jag det.

Sen tycker jag att det är lite fegt att skriva utan namn el en mejl adress.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Många gör nog inget på egen hand förrän dem blir tillsagda av riksledning!

2008-07-28 @ 07:34:44
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Joakim

Prata mer om individproblem än företagsproblem, tyckte mig se ungefär samma som du beskriver, fast komplett med utebliven information och annat gött, i fredags kväll när 8315 blev inställt, fanns ingen Veoliaklädd människa i närheten av plattformen mellan spår 4 och 5 då inte, poff väck..

2008-07-28 @ 14:54:16
URL: http://www.ewenson.se
Postat av: Neutral

.....och hur är det nu då när Norsholmsbron är kaputt igen. Var är SJ när folket står vilsna på perrongerna och väntar på X2000 som inte dyker upp? SJ har mycket att lära om kundservice!

2008-07-28 @ 20:24:33
Postat av: diana

Ha en trevlig kväll i värmen ;)

2008-07-28 @ 20:56:55
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0