När allt inte blir som tänkt- lr SJ strular igen.

Kom till jobbet. Inga fordon, ok kan väl inte skylla det helt på SJ, men visst har deras eftersatta underhåll med saken att göra gissningsvis.
Jaha, gå hem o sov o bli inkallad imorgon. Nej tack. Har jag åkt fem mil o de vetat om detta ett par timmar kunde någon ringt innan.
Rum upptaget. Jour,
Ska nu till Motala o hämta ett fordon, höres.

Kommentarer
Postat av: Lokf

Käre kollega! Det är inte SJ's fel att Y2:orna är dåligt underhållna! Klanka inte på grannkollegorna. Y2:orna har underhållits enligt alla föreskrifter som finns och gått in på underhåll vid de tidpunkter då de ska ha underhåll. Däremot är det en sanning att en Y2 aldrig klarar att gå hela omloppet utan några verkstadsbesök under tiden för att kunna rätta till småfel. Så var det när SJ hade trafiken och så var det när BK-tåg hade trafiken. Om ni Veolia-förare skyller på SJ för att fordonen inte funkar, så är det uppåt väggarna fel. Sant är däremot att fordonen är revisionsmogna och har rullat många km sedan senaste storrevisionen. Skyll nu inte på SJ käre kollega, när ni har fordonsbrist, skyll på din egen firma som lade underhållet i Motala istället för Linköping, varpå alla som kan Y2 skakade på huvudet och undrade hur det skulle gå då alla Y2 repare stannade kvar i Linköping. Det är det vi ser resultatet av nu....



Ursäkta min ton såhär i sen sommarkväll, har väl fått värmeslag eller nåt, men skyll inte på SJ, no way asså! :-)

2008-07-27 @ 23:20:01
Postat av: Neutral

Jodå det "käre kollega" det är visst SJ:s fel att fordonen krånglar. OM SJ gjort som vilken annan uppdragsgivare som helst d.v.s. STÄLLT KRAV hade Y2:orna inte varit i det skick de är nu. OM Euromaint varit en verkstad med kvalitet och priser inom rimlig gräns hade nog Veolia valt dem också. Det är just det som varit EM:s räddning. Man (SJ) har varit mer eller mindre tvingade att välja deras verkstad. När ÖstgötaTrafiken har sin verkstad klar 2010 är det slut med den gisslansituationen.

Sen kanske det inte ska glömmas bort att det körs 35 % mer tåg nu än under SJ:s tid. Plus att det visst var någon vagn som brann på SJ:s tid och som ännu inte lämnats tillbaka till den nye operatören.

I danmark finns drygt 90 st. fordon motsvarande Y2 - de funkar. Varför gör inte de som finns här det?

Hylla gärna SJ men på rätt grunder isf.

2008-07-28 @ 13:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0