hopen...

Började gårdagen med en tur till Västervik. Fin fint ner. Pratade en massa med tågvärden som precis som jag varit tågvärd tidigare. Tog oss en glass i solen i hamnen. Sedan började det hopa sig.
De mörka molnen kom allt närmare.
Folket utanför tåget hopade sig de oxå. Var så trångt så jag hade stående i hela tåget + vestibulerna. Trodde folk skulle stanna en dag till på visfestivalen.
Lyckade i a f ta oss till Linköping igen, dock lite sena.
Rast o så iväg till Kalmar.
Mötet var sent då åskan slagit ut Mörlunda. Dvs alla signaler var släckta o vi fick lov att göra stopppassager. Dvs inhämta tillstånd för att passera. Detta gör ju att tiden gärna rinner iväg. Mötet var sent o så skulle jag göra min del. Så blir jag ytterligare sen. Man spär alltså på förseningen hela tiden. Kulkul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0