Söndag

Som vanligt var jag sist i säng på lördagskvällen. Sov länge på söndagen då jag sen skulle iväg o jobba natten.
Startade en tvättmaskin. O plockade lite allmänt.
Maddes kompis H. ringde o ville vara, så jag fick slänga på mig o skjutsa iväg henne.
Hem o hoppa in i duschen. Fixade naglarna, det var ett tag sen sist, så många hade gått av.
Lagade lunch. Kollade ännu en gång igenom nyårsbilderna o lade ut några här på bloggen. Sen började det bli dags att bege sig till arbetet.

Var tidiga iväg o hann till Hallsberg för att se Singing bee på 3:an. Det var ju en upplevelse. Hur kan man skämma ut sig så frivilligt. Ok, de kunde ju en del texter men sjunga-nej.
Tog vägen förbi pizzerian o fick lite mat i magen. Försökte sen sova en stund. Fick väl kanske ihop en timmas sömn eller så. Hemåt igen. E. klev åter igen av i Mjölby. Så fick man köra själv en stund.
Var hemma vid 6 imorse. Dörren stod öppen. Med öppen så menar jag inte olåst, utan öppen. Tur att det var + grader ute. Så mycket ansvar tar min man för vårt hus o våra barn.
Satte på kaffe o tog en slurk innan jag slocknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0