Sjukt barn

Hade ställt klockan på 6.30 då Madde skulle till tandläkaren 7.40. Stängde av larmet o somnade om. Visste ju att Mattias hade ställt sitt larma oxå. Men han går ju bara upp utan att väcka mig. Så 6.50 vaknade jag. Var bara att väcka Madde o hoppa i kläder. Frukost hanns inte med. Hon fick laga ett hål. Tror hon tyckte det var obehagligt, det var nog första gången med vanlig bedövning. När hon var liten drog de ju ut några o ev lagade någon men då var hon ju helt väck pga av ngn konstig rusbedövning. Nu har hon ju då fått en bra anledning till att sköta sina tänder lite bättre. Det är ju ett himla liv när det är dags för tandborstning varje dag. Försöker ju förklara att det inte är för min skull hon borstar men det verkar inte gå in. Hoppas detta tog bättre.
När vi var klara mezzade Mattias, som skulle skjutsa Linus till skolan. Linus hade inte ätit något o mådde illa. Matttias fick ringa skolan o jag jobbet. Så istället för jobb 13-21 så blev det vab. Föreslog för Mattias att vi kunde dela dagen då jag började först 13, men han hade ingen personal. Erbjöd mig att ta en nattsväng ist då jag ju skulle kunna åka och jobba efter 19 när Mattias kommer hem, men det fanns en jour så det behövdes inte. Linus sover fortfarande. Hoppas han mår bättre sen. Han får inte ha vinterkräksjuka, jag vill inte bli smittad. Jobbar ju imorgon natt o sen helgen. Sen åker vi ju till Mora- Sälen på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Usch, hoppas Linus kryar på dig så det inte är nån magsjuka eller så.

Nee, den där diskmaskinen var ju vit. Jag ska ha en silver när jag väl ska köpa en sen! Vill ju matcha micro, kaffebryggare, brödrost & vattenkokare som går i svart/silver.

2008-01-21 @ 09:33:47
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: therese

Hoppas att han kryar på sig.Pontus har också fått dragit ut en tand och lagat.Han springer ju jämt och små äter.Han förstår inte häller att man får hål,men har blivit bättre nu på att borsta sedan dess.Hoppas madde också blir det.

2008-01-21 @ 10:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0