Morgonen

Det blev sent fastän gästerna drog tidigt igår kväll. Så i morse var jag helt slut. Tur att jag inte behövde jobba.
Psf ringde igår o kollade om jag kunde, för någon hade förvarnat om ev sjukskrivning. Men han ringde aldrig.
Hoppas det kan vara lungt hela dagen. Fast jag måste nog ringa o tjata lite på honom. Skulle vilja veta om jag ska gå på utbildningen på tis lr fre nästa v. Det är lite svårt att få klara besked.
Ska ta o fylla i medarbetardialogen idag o så se om jag får tag på länken till övningsfrågorna.. någon?

Morgonen var det ju ja.
Linus ville inte gå till skolan idag. Han har ju protesterat förrut men inte så som idag. O vi ville ha ett besked varför. Om det hänt något lr om någon varit dum lr så. Men får inget ur honom. Mattas skjutsade tillslut bort Madde så hon kom i tid, nu när det äntligen flyter på för henne.
Han kom tillbaka o lade sig på soffan en stund o vi lät Linus vara, tillslut kom han upp till mig o jag kunde fråga igen varför.
Anledningen var-
Att han inte fick vara på fritis. Haha, där fick jag för att vara mycket ledig, för att barnen ska få vara hemma.
Så jag fick lov att ringa fritis o fråga om han inte kunde få vara kvar 12-14 i a f. Det gick bra. 
Linus är ju bara på fritis 1-2 gånger i veckan o då oftast bara till 15. Någon gång i månaden blir det till 17.30 nu mera.  Så olika det kan vara. Madde vägrar ju att gå dit, hon ville absolut inte vara på fritis alls.
Linus stortrivs.
Måste nog lämna ett besked till fritis under dagen hur nästa vecka ser ut, o jag har inte en aning. Jo söndag har jag ju fått tur nu16-04, tors däremot ser lite kärv ut. 00.26-22.39.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0