Jobbnatt

Igår så gjorde jag färdigt semlorna. Började sortera bilder i datorn. Har en mapp med bilder jag tänkt att vi ska framkalla. Har bara framkallat 30 bilder sen vi köpte första digital kameran 2002. Det är ingen av oss som har något intresse av detta. Mattias tycker att kameran är för dålig o vill ha en ny. Prylar, prylar , prylar gör mig galen. Vi tar aldrig med kameran vi har när något händer och jag tror inte det skulle bli bättre av en ny.
När jag hade sorterat ut ca 70 bilder så blev jag ur i huvudet av allt tittande. Så jag slockande en timma på soffan.
Stress iväg till ridningen sen.
Mattias som legat på soffan hela dagen fick i uppdrag att fixa kvällsmat, då jag åkte iväg o sen bara skulle hem o vända innan jobbet.
När jag kom hem var plattan på o stekpannan på plats, Pyttipanna påsen brevid. Mattias låg fortf på soffan. Jag lät det vara så, han fixade det tillslut.
Ringde nazar ytterligare 100 gånger. Kom efter mycket om o men fram. Vi ville ju ha avbeställningsskydd när vi nu bokar så tidigt + kolla om det inte gick att flya från Nyköping istället för Göteborg. Men det var bara en veckors resor från Nyköping. Betalade in bokningsavgiften när jag väl hade dem på tråden.
Kollade att tåget var 40 min sent så jag tog det lugnt. Visste att min elev var på plats i Nässjö o hoppades att han oxå hade koll på att det var sent o vi inte behövde stress.
när vi väl kom iväg från Nässjö var vi ca 60 min sena. Hallsberg var målet. Allt gick fin fint även denna gång.
När vi rullade in i Hallsberg var det någon som stod o hoppade o skulle ha vårt lok. Så vi övergav det snabbt. Fick besked att vårt tåg hem var 30 min tidigt. så det blev snabbvisit o lite varmchoklad o sen hemåt.
Dumpade eleven i Mjölby på hemväg. Han var trött o har gjort en massa x-tra tid då han plockat lite från varje handledare. Han fick erbjudande att åka med mig på söndag igen. Ska kolla vad turen heter bara..
Jag tjänade ju oxå en halvtimma på detta att slippa skjutsa honom till Mjölby. win-win alltså.
Tur det för gud så trött jag var på hemväg sen. Har sovit hela dagen.
Madde o E. är på hennes rum. Linus kom just hem från fritis. Ska fixa lite mellis till tjejerna.
O fundera ut ngt till kvällsmat.
Imorgon är det städning som gäller- Maddes födelsedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0