Födelsedagen

Skulle just börja med semlorna till kalaset igår när jag insåg att barnen ätit upp både mandelmassa o floursockret. Det går inte att ha något sött hemma. Blev en snabb sväng till stan. Två olika affärer  + sabbis på apoteket. Tänkte köpa handsprit/gel, tänker verkligen inte bli sjuk. Men detta var slut hos leverantören o kommer hem i nästa vecka. Sprang även in på Kapp Ahl o köpte byxorna Madde provade i söndags. Så jag hade ett paket med mig hem. Men hon har ju fått datorn så eg skulle vi ju inget mer köpa, men kläder går ju åt.
När jag kom hem var redan barnen hemkomna. Madde hade M. med hem. Jag torkade av golven. Tjejerna fick vispa grädde. Sen kom Mogge, Anna-Lena o Emil. A-L dukade o jag fixade semlorna. M´s mamma kom o hämtade henne, pratar ju så dant så jag blev stående i hallen ett bra tag. Mattias ringde o räddade mig undrade om han skulle handla något. Men det hade jag ju redan varit o gjort denna gång. Mor & far kom.
Paketöppning, hon fick:
En Pennytidning med prenumeration.
Stickers med hästar att sätta i album.
Två kuddar
Täcke
Kungasilver  Madeleine silverskedar att samla. En från min mormor  o en från min mamma.
Den högra av dessa skedar
Lite smink
Mattias hade köpt henne en blomgrupp med ett litet gulligt troll.

Emil var trött så vi kollade på fotona från nyårsafton på Maddes dator o sen åkte nog de. Mamma o jag renbäddade åt Madde med nya täcket o kuddar.
De åkte oxå skapligt då de skulle upp tidigt idag, de drog till Burgh i Tyskland på en tvådagarsbussresa vid fem tiden i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0