Eftermiddagen

Hade ju tänkt hinna handla innan jag for hem. Snabbade mig in på City Gross. Madde ringde o hade ingen nyckel. Så det blev il fart hem. Packade upp varor, hann ju i a f få lite me hem. Mamma ringde ett par gånger o vi velade lite. De skulle ha gäster till kvällen, som hade en tjej i Maddes ålder så de ville låna henne som sällskap. Fick senare veta att tjejen skulle bli hemma med en kompis, så det var inte nödvändigt. Gick ut en promenad en timma igen med L. Mamma ringde igen, Madde kunde vara med tjejerna där hemma hos H. Så hem o kolla med henne om hon ville d. Då hade hon passat på att cykla till macken när jag var ute o köpt godis. När hon sen hoppade av cykeln vid bommen hade hon stoppat godispåsen innanför tröjan och lett cykeln in i garaget. Gått in o påsen var väck. Hon gick tillbaka ut o letade, men någon väldigt lycklig person måste ha gått förbi just när hon var i garaget, för påsen är borta. Så hon var hysterisk. Försökte få något vettigt ur henne men i detta läge går inte det. Mogge ringde o kollade om jag kunde ta Emil imorgon, hade redan lovat L. att jag skulle ha hennes Emil. Så det blir Emil*2 här imorgon. Skjutsade sen in Madde till stan tillslut, stannade o köpte nytt godis så klart. Lämnade in hennes väska hos mamma o skjutsade sen runt henne till H. Mamma skulle nog skjutsa hem henne, om hon inte kan tänka sig att åka med L. som ändå skulle till stan. Om det nu inte är storm imorgon.

Sen är det väl operation övertalning som gäller. Vi lr rättare sagt pappa äger en takbox. Vi har två bilar där den passar. Vi ska ha skidor o lite mat med oss upp till Stöten. Då vore det väl väldans smidigt att denna takbox satt på bilen? Men inte om min man får bestämma. Nej då, det är för jobbigt att sätta på, bilen drar mer bensin mf ursäkter.
Jag funderar nog på att ta med mina längdskidor oxå, skulle vilja pasa på att åka lite på dessa dyra saker. Köpte ju superfina då jag åkte tjejvasan ett par gånger. Men sista åren har vi ju inte åkt något alls på längden utan bara utför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0