Barnvakt

Imorse vaknade jag redan vid 7. Wow.  Blev lite plockat, innan jag hamnade brevid Mattias som satt vid datorn. Spanade in snöläget i skidbackarna. Givetvis uppdaterade vi oss om den väntade stormen... Kan ju bli mer jobb... Inte för att vi inte har o göra ändå i o f s.
Vid 9.30 Kom först L. med sin Emil strax efter Mogge o A-L med sin Emil. Busade runt lite allmänt. Linus Emil, R. spelade PS2 en stund. LillEmil åt en banan. Somnade sen i soffan bakom mig. För i sängen ville han inte ligga o vila. Hjälpte igång storEmil med ett pc spel istället då pojkarna är lite dåliga på att turas om. Sen kom strax L. tillbaka igen, hon skulle ju bara klippa sig. Hon hade hämtat upp Madde på vägen. Vi drack kaffe o läste horoscop ur Julia o Amelia. Års varianten. Försökte där att finna en lösning på min beslutsångest. Ska jag köra godståg lr persontåg?  Inte för att det hjälpte så mycket. Fortfarande lika velig.  Började lite smått med Köttfärsås som jag tänkte skulle räcka till hela gänget. Madde jag L Emil o Emil började äta när det var klart. Mattias dök strax upp, klagade på att det var för lite mat. Pinsamt när jag hade sagt att det var ok till L. o Även Mogge o A-L. Men det räckte till alla o Mattias fick en portion till... Linus blev utan som vanligt, inget duger ju åt den ungen.  Mogge hade lyxat o köpt glass som tack för barnvakt o mat. Så det blev eftermiddagsfikat.
Madde o M. var en stund. De tycker ju Maddes dator är lite kul att använda att spela in film med webkameran hon har. Så det blev filmvisning oxå. ngt mysterium...
Vid femsnåret blev det lugnagatan, alla åkte hem. Fick se reprisen av  På spåret. Det blev ju let´s dance igår ist. Fick ett  lite ruskigt besked från Dalarna. Hoppas du kryar på dig! Vi tänkte ju komma upp nästa onsdag.
 Har kollat lite bloggar o försökt svara på endel, kollat lite nyheter. O nu är frågan vad blir det i kväll. Postkod.. först o främst men sen då, finns ju inget. Filmtajm igen kanske. Mattias tyckte American Pie 1-6, men de är väl inga barnlämpliga filmer heller lr?

Kommentarer
Postat av: Catti

Tack så mycket. :) Jag gillar verkligen Grekland, bra första resa för min sambo också. Nästa gång åker vi kanske till Maldiverna eller något sådant mysigt ställe! :)

2008-01-19 @ 20:08:11
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0