Stockholm

Kom upp skapligt i morse så jag slapp stressa. Insåg att tåget var tidigt o stack iväg. Slapp stanna på några ställen o helt plötsligt var jag 30 min före tiden.
Lyssnade på radion, gick rätt snabbt upp ett ljus när jag hörde vad som hänt. Det här tar tid. Blev tagen på sidan i Vikingstad. Fjärren ringde upp o informerade om läget. Jag skulle få åka via Nyköping-Vagnhärad istället för Katrineholm. Där fick nu alla tåg gå vilket medförde att det bildades kö. Passade på att ringa några samtal o meddela den goda nyheten att det inte var jag som körde olyckståget denna gång heller. M. hade inget hört innan, men nu blev det till att ha koll o informera mig om läget. Prata med mormor o lillebror oxå. Hann även med ett samtal till T. En glädjande nyhet fick jag i a f där, tack!!! Trist med sjukabarn bara, hoppas de kryar på sig.
Var ca en timma sen upp till Tm. Ringde taxi när jag var på väg in med loket. Drog direkt till centralen för att garanterat hinna med mitt X2000 hem. Var både hungrig o kissnödig vid detta lag. Då jag åkt hemifrån vid 9 på morgonen o klockan närmade sig 16.30.
Ett par äpplen o en banan på uppväg stillade den värsta hungern.
Kön till Pizza Hut där jag hade tänkt att få mig en slice slingrade sig genom vänthallen, som kryllade av folk.
Blev att hoppa på tåget utan. Väl på tåget informerades vi om att just detta tåg skulle gå via Hallsberg- Mjölby istället o vi beräknades bli 30 min sena. Blev en pizzaslice där istället. Lyssnade sen vidare på Tyskungen o försökte blunda. Väl framme var vi ca 40 min sena. Å vid det laget är det dags att sätta sig i bilen o åka samma väg tillbaka en timma. Tack o lov är det inte många gånger kvar nu. Lyckades få hela påsklovet ledigt!
Tror jag hade 75 arbetstimmar utlagt på hela mars. Det mesta var bra turer. Någon 5.28 som inte är så kul bara. Men det är väl dags att vänja sig.

Ledsen O om du kände dig, nonchalerad. Inte min mening, vi kan höras på mejl i veckan om du hade frågor.
Ja´ru I.S. Som du sa snart är jag ikapp, men än är det ett par dagar kvar till 35.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0