Sportlov

Denna vecka har barnen sportlov därför har det inte blivit mycket skrivet.
Vi började måndagen med simhallen i Mjölby. Madde tog med kompis. Linus hade tur o hittade E. där. Så de skötte sig i stort sett själva. Tack o lov för vår skola, som har simundervisning. Så skönt att veta att de kan simma.
Plaskade o busade med dem en stund, sen kunde jag in ta bubbelpoolen. Tappade räkningen på hur många gånger jag var i där. Så himla gött. Bastade även en stund efter. Barnen var snabbare än mig ut, de fick varsin tjuga att köpa fika för.
Var ute o gick med L. när jag kom hem.

Tisdagen var det dags att gå upp tidigt för Linus skulle till sjukhuset igen. Tog ett par timmar där sen drog vi direkt till ishallen i Mjölby o åkte skridskor. Tur igen. Hela fritis var där så Linus hittade snabbt sina kompisar. Madde o jag åkte runt runt o tränade balans genom att sitta på huk o stå på ett ben o åka.
Handlade lite o sen åt vi på McD. När vi kom innanför dörren hemma ringde lillebror o undrade om vi inte kunde komma en stund, vi var inte svårövertalade där inte. Kastade oss i bilen o drog dit en stund. Märta har nu hunnit bli en vecka. Vi lämnade sen Linus där medan Madde o jag åkte på ridningen. Plockade upp honom på hemväg. När vi kom tillbaka hade M. gjort pannkakor på järnspisen, som vi fick äta, supergott. Madde hoppade in i duschen o ville sen ner på UG. Linus ville inte gå, då han ville åka till Mjölby igen för att hämta en sladd hos morfar till elgitarren. Madde o jag drog ner till Ungdomsgården en stund, åt lite godis o Madde en korv.

Onsdagen var meningen att Mattias o barnen skulle göra något kul då jag skulle iväg o jobba. Men han hade ju sjuk personal o blev tvungen att jobba. Mogge o Emil kom över o jag klippte Mogge. Fixade köttfärssås o spagetti till lunch medan Mogge o Madde gick ut på promenad med Emil så han kunde sova middag. Passade på att tvätta ett par maskiner. Då jag skulle jobba 17-06 ville jag vila en stund innan, föreslog att de skulle åka in till fenomenmagasinet, men Linus ville inte för han ville ju bowlat. Så de blev hemma, var ute en stund o åkte trehjuling med Emil. Sen kom de in o spelade disneymonopol.
Åkte iväg vid 16, började med en passresa till Älmhult, satt där i två timmar. Hann att se uppdrag granskning om Nazar, det resebolag vi åkte med i somras o har bokat igen. Folk som blivit magsjuka på det hotell vi bodde på, två veckor efter vi åkte hem. Med den omsättning på mat o så rent som det var så förstår inte jag hur det kunde bli så. Ett dåligt parti kyckling möjligtvis.
Körde sen vidare mot Malmö, när jag kom dit letade jag upp en säng o sov gott i en och en halvtimma, innan det var dags att leta upp ett lok o lite vagnar o åka hemåt. Tur att jag lyckades sova en liten stund för jag var ändå rätt trött när jag närmade mig slutet.
Byttesav av en återvändande förare o en ins. Körde hemåt. Sov sen hela förmiddagen.
Madde hade följt med Mogge hem o sovit där, fick ett mezz på förmiddagen att de åkt till min mormor.
Linus var på fritis, de skulle till simhallen igen, sen hade de visst ätit pizza oxå. Kul att de gör grejer med barnen som måste vara på fritis när det är lov. Ringde hem Linus vid tretiden. Mogge ringde o undrade om det var ok att Madde stannade en natt till. Så vi bestämde så o att vi skulle höras idag, när de tröttnat på henne.
Linus var med R. som just kommit hem från Tandådalen. Är så även idag. Lego starwars på PS2 är det som gäller för stunden.
Skulle behöva åka o handla, men Linus vill ju inte åka någonstans så jag vet inte hur det ska gå till, vill ju helst inte lämna honom ensam.
Ska iväg o jobba i natt om inte stormen ställer till det i eftermiddag. Jobbar 22-06. Hoppas på att få sova imorgon, det är ju svårt på helgerna när de andra är lediga. Kanske kan bli bowling då istället.
På söndag ska vi fira, mig. Jobbar nästa vecka.
Tänkte jag skulle bjuda på lite tapas, bläckfiskringar, chickennuggets, räkspett, skinka, stark korv, klyftpotatis mm
Ev gör jag en petit chouxkrans med svampstuvning till oxå o sallad.

Tårta eller efterrätt? Har inte riktigt bestämt. Har ju färdiga semlor att fylla i frysen, men det hade vi ju när Madde fyllde. Har bara ätit den + en i Stöten. Tog liksom stopp där. Brukar ju kunna klämma i mig två om dagen annars. Kan jag ha förätit mig på semlor? Jag som alltid köper dessa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0