Vem anmälde sig att köra nattåg frivilligt..

Så trött jag är. Lyckades inte sova på tåget upp igår. Pratade inte heller, satt väl mest o glodde. lyssnade på min ljudbok. Osocial som 17. Väl uppe tog vi en pizza. Försökte sedan sova en stund. 20-22.30 gick det jättebra. Sen gick det inte alls. Snurrade o snurrade som vanligt. 02.30 det dags att bege sig. Fick en snabbrepetition på RC4, M.L som var med har inte kört den förut. Kaffe. Sedan förarbyte o iväg. C. körde till Ramsjö. Sedan tog M.L över. Han har ju kört mindre lok o vagnar än vad jag har. Tror inte körningen är mitt problem direkt. Hade ju även kört sträckan förut. Då jag var på praktik i Borlänge körde jag stålpendeln till o från Långsele, denna väg. Bara en liten bit Ockelbo-Gävle jag inte kört alls.
I Gävle byttes vi av efter kaffepåfyllning. Jag körde till Cst, dvs Stockholm Central, Var ju ett antal år sedan jag körde där oxå, praktiken även det. Sedan fick M.L ta över igen, jag tror att jag hittar hem från Cst.... i sömnen lr nåt.
Problemet är snarare, var på plattformen ska man stanna? Hur vet man om det är A-signal eller inte? Comradio användes, det var ju smidigt.. bara jag slipper prata i den, nähä gjorde jag ju inte.
Handlade på hemväg. Plockade upp varor o ur diskmaskinen. Sedan försökte jag blunda. Madde var uttråkad o ville ha uppmärksamhet så det blev inget med det.
Sova soffan blir det istället i kväll.
M kom just hem helt slut han me. Barnbidragsdag, märks på bolaget.... helt sjukt om du frågar mig.
Lönespecen en glad överraskning ännu en gång. Slog M även denna gång med råge. Lite bonus var dock inräknat i min. M får ju x-tra lediga dagar istället.
30 ordinarie semester + 2 ytterligare.
Jag har väl 25 semester + 14 Fv ytterligare, som kompensation för att vi jobbar röda vardagar.

Ledig helg
Mån + Tis 4.50-14.30, Kalmar
ons-fre ledig
Lör 11.40 Malmö-21
Sön ledig
Mån 00.13 Malmö- 11
Tis 4.50 - 14.30 Kalmar
Ons Ledig
Tors JOUR!!! 08.00 - 16
Fre 4.50-14.30 Kalmar
lör-sön ledig

Kommentarer
Postat av: Lage

Du är bra du.

2008-12-20 @ 17:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0