Sent om sider

Kom jag iväg idag. Blev ett besök på hjärta till hjärta först. Ö&B efter det. O så lidl. Kom sedan på att bästisen(JO, jag ser dig nog fortfarande som det) pratat om en skiva hon spelat in i Nov. Ett besök i hennes pappas affär. Slut! tipsades där om vart hennes kontor låg. Okej, nej jag har inte koll på begravningsbyrårena i stan.
En ren chansning på att hon skulle vara på plats o det var hon ju. Skivorna var dock slut även där. Inte heller på församlingshemmet fanns det några. Varför är jag alltid sist ute?
En rolig pratstund fick vi dock. Lurade in henne på FB.
Fundera en stund efter på hennes jobb o kom på att jag beundrar henne ännu mer nu. Om det är möjligt...
Vi stod o assgarva o hade skoj o så ringer telefonen o då gäller det att vara samlad. Skulle då aldrig fixa det där. Säga rätt saker till folk i rätt ögonblick, det är ju precis det jag är världssämst på.
Struntade i sista affären då klockan tickat iväg. Får bli en annan dag.
Hem o landade packade upp. Åt några prinskorvar.
Iväg till stallet. Körde Gym kana idag. Lekar till häst. I lag. Vi förlorade.
Slalomridning, balansgång, kasta strumpor i hink, äta kex o vissla, hjälmen mellan benen o springa, hitta sockerbit i mjöl mm i omgångar. 3 i varje lag.
Nu ska jag nog ta o leta upp skrabbeluck receptet o fixa något ätbart.
Imorgon M ledig, julklappsjakten går vidare.
Jag börjar 12, ingen elev denna gång då han har spelning med sitt band. Han har varit i N idag med annan förare istället.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaha det var du som satte dessa griller om FB i huvudet på I.

2008-12-17 @ 19:48:26
URL: http://nogg.se/farmorlisa
Postat av: "Bästisen"

Att köra tåg tycker jag som knappt kan cykla är beundransvärt... Att dessutom plugga till lokförare på "äldre" dar...det är beundransvärt. Att pussla med tider hit och dit för att få vardagen att gå i hop som du gör varje vecka det är beundransvärd!

Du är beundransvärd -det tycker jag!

2008-12-19 @ 13:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0