Frukost!

Idag blev det frukost i Kalmar.
Va, gör inte varenda kotte det, tar tåget ner till Kalmar för att äta frukost på stadshotellet?
Jag ska i a f göra om det imorgon igen. Nytt sällskap bara.
Idag har jag haft en av timmisarna, en ny tjej, med. Har gått kalas bra, trots Y1.
Måste erkänna att vi var lite oroliga då vi lämnade Kalmar o undrade var vi skulle göra av alla. Hatthyllorna funderade vi på.
I a f gnällkärring nr 1. Hon coolade ner sig, då hon bjöds på fika.
Spårbeläggning vid ankomst Linköping så vi blev sena in. Växlade undan o sprang hemåt.
Fick med mig mitt paket från företaget på vägen.
Hade ju en julklapp kvar att inhandla oxå. tog 20 min att ta sig från stationen till Tornby, samma sträcka som på morgonen tog 4 min. Parkering, gick att få efter lite väntan. Har alla sina julklappar kvar att inhandla i sista minuten? Fick med mig lite mjölk i en fart, så jag slipper detta kaos imorgon igen.
Mamma o pappa hade fixat lunch o åkt ner till barnen.
Skjutsade sedan Madde till hästen, så jag kunde åka direkt.
Runt runt på gårdsplanen red hon till att börja med. Sedan tog vi en sväng ut på en liten grusväg.
Ser så bra ut ihop så.
Blir utritt med mammorna i släptåg på Juldagen. kl 10.00
Någon utgång på kvällen blev det dock inte. Barnvakterna blev bortbjudna. Men hallå, kan hon inte bjuda in vilken dj..la kväll som helst utan just juldagen då det är utgång! Så nu hoppas jag verkligen att jag har en till godo.
Maten strax klar, en lasagne. Nu ska skinkan få sig en omgång i ugnen direkt efter. Sedan kommer jag nog att stupa i säng.
Klockan ringer 03.15 i natt igen.
God Natt, inte god morgon till kollegorna så dags.
Visst ja, M kommer sent idag, någon som kom på att de skulle ha öppet till 19 både mån + tis.  Han kommer oxå vara slut misstänker jag. Julafton sover vi väl bort, som vanligt. Förutom stallmorgonen då.


Kommentarer
Postat av: Joakimim

Jag funderar på om det börjar bli dags att skaffa takräcken snart? Fordonsledningen har ju sällan bra koll på beläggningar, igår hade vi 335 bokade på runt 260 platser i vår X40.. ;)

2008-12-23 @ 09:52:37
URL: http://www.ewenson.se
Postat av: Lisa

GOD JUL!

2008-12-23 @ 12:28:08
URL: http://nogg.se/farmorlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0