En annan dag

till ända. Stallet o uteritt idag igen. Två timmar ute gör verkligen susen.
Har känt mig piggare än på länge.
Hemma o åt o fixade till oss.
Madde o jag for sedan till Sharpman på deras mellandagsrea.
Linus o M, ville trängas med folk så de for åt andra hållet.
Jag vägrar, så det fick bli ett besök hos farmor och farfar istället.
Fikade o åt skinksmörgås. Farbror o faster + en kusin från Jönköping, farbror o faster som bor i närheten, fastrar 2 st från Mjölby + en gubbe + en kusin. Mamma, pappa, M, A-L + barnen.

Stannade hos Emil o Märta på hemväg då ett par strumpor blev kvarglömda. Emil ritade på sin rittavla, vi undrade om han kunde spela på gitarren han fått av oss, men nej han skulle rita. Åh nej, är annars favorit uttrycket.
Åh nej Märta, dessutom. Skvallra på lillasyster funkar utmärkt. Hon kryper/hoppar fram helst med ett ben fram o ett bak.
Klappar händer på befallning.

Har nu ätit ännu mer, spricker snart.
Tur att vi får våra promenader med hästen nu. Söndag 10.30 är det dags igen, ev nyårsaftons förmiddag oxå.

Imorgon väntar jobb. Malmö 11.40 börjar jag nog. Slutar 21.
Kusin A med fam kommer på söndag, det ska bli kul. De bjuds nog på langos.
Nu körslaget, sova-i-soffan-dags.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tog sig inte faster fram på samma sätt som lilla Märta? (När faster var liten förstås!)

2008-12-28 @ 09:42:27
URL: http://www.nogg.se/farmorlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0