Uteliv

Nej, det blev inte att gå ut i solen som tänkt. Luften kändes värre än igår. Igår funkade det ju skapligt med medicin o pollen. Men idag rinner det konstant. Tog tag i förrådet istället. Kånkar vinterkläder o grejer, skridskor mm upp på vinden. Jag vill inte ha dessa grejer framme hela sommaren. På vinden är det redan fullt, jag vet. SPARAR NOG PÅ FÖR MYCKET SKIT. Dags att rensa där någon dag kanske. Men först bär jag alltså upp grejerna dit.
Det känns alltid bättre att slänga, när grejerna är lite gamla. Även om de säkert redan nu är slängfärdiga, en del.
Mössor o vantar till förbannelse. Köper nytt varje år, sparar. Skor och jackor likaså.

Jag har en flyttkartong med pärmar i vardagsrummet jag skulle vilja få upp oxå. Men den är så tung och stor så det går bara inte. Om jag hade en till kunde jag ställa upp tomkartongen o sen bära pärmar ett par åt gången men jag har ingen mer så stor. Det är alla ky-pärmar, utbildningsmatriel till Lokförarutbildningen. Då kan ni ju gissa hur länge den stått i vardagsrummet. Gick väl ut juli 2004..
Tömma den ställa upp kartongen o så bär upp hm orka, jo kanske borde bli av.

M. sa imorse att han ville ha huset den 24/5, för kickoff, då de har invigning på nyrenoverad butik sedan den 27/5.
Vill ju gärna att det ska se skapligt ut i s f. Om man kommer hem till någon där det ser ut, vad tänker man .. jo.. städar inte hon? eller har ni någonsin tänkt städar inte han? Om det är ett gift par.
Vet ju ingenting om tjejerna på hans jobb, A. skulle jag gissa är ett par år yngre än oss o U vet jag är ett par år äldre. Har bara träffat A. Jag går ju inte in där så ofta.
Kul, kul, att jag är bortrest hela veckan innan bara, hade ju varit skönt att få vara hemma den där lördagskvällen. Vi får väl våldgästa mor&far eller något. Har alltså ingen chans att städa innan, har väl antagligen två hundar o ev 2 katter oxå? här tre av dagarna jag är borta oxå.
Efter hoppas jag oxå att M. tänkt städa, för vi har genrep på söndagen o sedan Dansuppvisningar Mån-Ons kväll.
M. skulle visst inventera igen den 26/5, så då jobbar han ju kväll oxå.

Åh, känns som jag inte får ihop vardagen, som vanligt. Tar ut paniken i förväg.
Tyckte de kunde beställa bord o gå ut o äta istället, när de bara är tre stycken. Vad ska de med hela vårt hus till?
Om M. så gärna vill visa upp huset kan de ju ses här en stund innan. Så slipper vi hålla oss undan oxå.



Nu har jag haft min lilla paus, dags att sätta fart igen.
En papperssudd i varje näsborre o så upp o ner för stegen. Tur att man är ensam hemma.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag tänker:
Oj här var det ostädat.
Och eftersom jag utgår ifrån att båda gör ungefär lika mycket hemma (precis som hos mig) så reflekterar jag inte så mycket över vem som INTE har städat.
Tror inte att jag är unik.

Ha en bra dag!

2008-04-29 @ 12:39:17
Postat av: Leia

själv tänker jag minsann trotsa träden och sitta ute i solen och snora med rinnande ögon och pipande luftstrupe....iaf en liten stund:)

kramar

Postat av: Emelinda

Så länge det inte ligger leksaker på hela golvet, skor/kläder i hela hallen o papper på hela bänken i köket så är det nog bra :)

Men eftersom du nu inte brukar träffa dem så behöver väl inte du vara orolig över hur det ser ut hemma. Det är ju brorsan som får skämmas isf! Han som ska ha gäster, han som får se till att det ser skapligt ut!

2008-04-29 @ 18:34:58
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0