Stockholm

Lyckades sova på tåget till Stockholm igår. Så 11.45 när jag var framme begav jag mig ut på stan, efter att ha slängt in väskan på hotellrummet. Buttericks var ju målet som bekant, om man hängt med i svängarna på bloggen tidigare. Mössorna jag skulle ha, var asfula, någon sort var slut. Begav mig till fots iväg upp mot Skrattkammaren. Drottninggatan-Tegnérgatan-Sveavägen-Odengatan-Roslagsgatan. Inte heller där fanns det jag sökte. Ringde hem o till Tracey, danslärarinnan. Gick o prata i mobilen längs Birger Jarlsgatan mot Stureplan. När jag la på fick jag totalt hjärnsläpp, hade noll koll på var jag befann mig. Trodde inte det var möjligt. Snurrade tillbaka via Döbelnsgatan mot Sveavägen igen. Kände plötsligt igen mig. Fortsatte sedan igen mot Birger Jarlsgatan mot Stureplan, men efter om lätt omväg. Regeringsgatan o biblioteksgatans affärer klarades av. Sturegallerian likaså. Vandrade sedan Kungsgatan tillbaka mot hotellet. Hittade där en roliga affär jag inte sett förrut. Tror den bara hette stckhm, liknade lagerhouse som jag kan gå på i timmar. Lite fler affärer blev det dock, nya grytlappar o kökshanduk blev i a f inhandlat, wow det är mycket för att vara mig. Linus fick lite fler paket, avslöjar väl dessa först på söndag.
Kom på att de kanske hade utklädningsgrejer på BR leksaker, så en sväng in i Gallerian efter en tur på Hötorget. Inget där heller. Gav tillslut upp o begav mig mot Centralen Pizza Hut express där hägrade. En pepperoni o en supreme blev det. Hotellsängen kändes väldigt lockande nu efter 4 timmars promenad. Mat o lite sömn, var supergött. Vaknade innan klockan ringde vid 18.30, beställde en taxi o gav mig av.
Tog lok i Tomteboda o körde mot Älvsjö. Blev klar tidig men fick stå kvar. Var hemma o i säng vid 2.30.
Upp vid 07 för att skicka barnen till skolan o tanken var väl att sova vidare. Det är ju där jag brister då, somna om när man varit uppe o det är ljust är ju bara så himla svårt. Så mycket FB blev det idag. Lite plock. Är ju trött eg men kan ändå inte koppla av. Ska iväg igen vid 16.30. Ska då sätta mig på ett X och  åka pass upp till Stockholm, hoppas på att utnyttja den tiden istället till att sova. För sedan ska jag ju köra hem vid 23 tiden. Hemma vid 4 imorgon bitti och skulle definitivt behövt mer sömn. Får väl ta det i helgen kanske. Eller när jag bli gammal som jag sa till någon som undrade häromdagen när jag sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0