Jobbnatt

Åkte o jobbade igår kväll. Efter en superstressig dag o inte hunnit sova något innan.
Kom till jobbet o prata med en kollega som oxå skulle till Hallsberg, blev liet skraj att vi hade samma tur utskriven igen men nej då d var varsitt tåg. Ända tills vi skulle ta ut order. Han fick inte ut något på sitt. Ringde transportledningen och fick besked om att det var inställt, hade varit sedan kl 12 samma dag. Samtidigt fick jag ett samtal från trpled som undrade om det var ok att jag fick en passåkande förare med mig, visst säger jag jag står just o tittar på honom o vi hade väl i stort sätt räknat ut detta själva. Tog bilen ner till avbytesplatsen, stod o prata med en som till som skulle till Hallsberg när det kom ytterliggare en vilsen förare. Det var honom d hade menat när de ringde så klart. Så nu blev vi helt plötsligt tre st. Tåget var sent från början ca 10 min. men då vi fick byta spår o köra vidare istället för att stå still medan x:et passerade tog vi igen tid o Skänninge var vi i rätt tid. Sen började eländet. Fick stå där i 20 min o så i Fågelsta o i Rönneshytta stod vi i nästan en timma tror jag. o så Åsbro ett tag oxå. Lite kö in till Hallsberg. Pga strul tidigare på dagen. Så jag hann i stall lagom tills det var dags att påbörja hemresan. Tog ändå lite varmchoklad o ett toabesök. En trevlig RC1:a fick jag hem, då rc4:an som gick bakom hade trasig ATC o det är sådan fordonsbrist att de måste rulla. Tre huvudbrytarfrånslag på hemväg, dålig spännig? Var så trött att ögonen gick i kors när jag landade i sängen vid 6.30 i morse. A-L ringde vid 11.45 o väckte mig. Ville att Linus skulle mejla över önskelistan. 
Berättade lite om Lillebrors Tysklandsäventyr. Han fick ju flyga dit på jobb igår. De vill visst oxå ha värmepumpar.
Har i stort sätt bara bloggat sedan dess, så dags att sätta fart antar jag, ska kolla om L. vill ut o gå. Sen är det dans tajm idag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0