okej okej, ska skriva ngt intressantare

Vad som hänt sen i fredags kanske.

Jo jag sov halva fredagen sen kom Mogge o Emil. Åt, fikade o åkte till jobbet. Mogge fick passa barn.

Hade nästan klassträff i Hallsberg på natten. Vi var i a f 4 av 25 där. Konstaterade att vi var rätt så många som hamnat på GC. 2 i G, 4 i N, 1 i H, 1 i M som jag kommer på nu, är säkert fler om jag tänker efter.

Sov lör förmiddag, hamnade halv vaken vid datorn, kollade runt efter Chocolate(choco choco) som jag fått på hjärnan sen vi var i Turkiet. Värdarna på barnklubben dansade til denna varjekväll på minidiscot. Varför vi inte filmade med en mobil är frågan- tänkte inte på det. Detta inslag har jag bara tagit på måfå o är alltså inte mitt.
Hoppas att våra vänner från Gällivare filmade så de kan mejla ner en snutt..

Madde va me mor o far o kollade på bilar i Linköpig o passade Emil. De kom framåt kvällen o fick då Langos.


Söndagen- Började inte så bra. Telefon väckte mig. V.o när hon ringer så pratar vi i timmar. Madde satt brevid o ville ha uppmärksamhet så hon hällde flingor med o´boy i mitt kaffe, sen i håret på mig.
När vi pratat klart ringde L. hon undrade om jag följde med ut o gå en promenad. Visst, ville jag det, då jag inte var utanför dörren i lördags. Bara det att Madde tog Linus cykel utan hjälm o följde efter.
Vanliga söndagsrutiner följde. Dusch o så spelade ett spel- Europaspelet.


Måndag- upp 05.15. Hade ju inte full koll på vad jag skulle göra under dagen, om jag skulle få följa med på det jag ville eller inte.
På väg till jobbet har jag numera två olika vägbyggen med trafikljus + att de har x-tra hastighetskontroller denna vecka. Så jag åkte i gooood tid.
Hade ändå fått upp farten rätt bra när jag kom in på lilla vägen(70väg) sista 3 milen. Kom runt en kurva o fick se blåljus- gissa om hjärtat for i halsgroppen. Polisbilar  o brandbilar över hela vägen...trafikolycka.
Fick passera, men sen gick det sakta kan jag lova.
Det tåget jag skulle haft o som var min reservplan, hann att dra ner. Frågade direkt så jag fick åka med det andra. Det gick bra.
En nybörjade på radio med uppföljande ins. Det funkade kanon! Vi hade en toppen dag i ösregn.
Körde inte så mycket utan kollade mest in vad de gjorde. Skrev lite anteckningar. Tänker nog be om en medföljare ändå till nästa gång. Men detta kändes helt ok. 
Handlade på hemväg. 
Mattias hade semester så jag hade inte jättebråttom utan försökte få med lite till frysen ist. 
Idag har bup o soc varit, så nu är i helt avslutade på bup. Får hjälp av någon familjeterapeut ist.  lr vad hon nu är.
Jag vill ju forfarande ha någon form av verktyg att jobba med. Så att barnen förstår att det jag säger är det som gäller, det är jag som bestämmer hemma inte de.
Säger jag gå o borsta tänderna så ska de göra det utan världskrig Eller åka till tandläkaren, gå o klippa sig o annat som det nu protesterar mot.
I em rider Madde o sen kommer Mogge o Emil o sover hos barnen. Mattias är på butikschefsmöte. Jag jobbar.


Grattis på födelsedagen förresten D.  i Trosa, vet att du läser min blogg ibland.
Tycker fortfarande att du borde satsa på Lokförarutbildningen oxå. Behövs massor framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0