okej okej

Jag ska släppa facebook en stund o skriva något här. Ska bara fundera ut vad som är lämpligt igen.
Har inget särskilt hänt på hemma fronten.
Mattias var på utbildning i förra veckan så jag var tvungen att vara ledig.
Körde de vanliga eftermiddagsracen. Ridning- tisdag + Ungdomgård för barnen. Jag var på Föräldramöte.
Gick innan det var slut då jag trodde barnen var kvar på UG ensamna, då det stängt. Visade sig att mor o far hadehaft vänligheten att åka ner, oombedda, för att ta barnen, då jag var på möte. Så hade jag vetat detta innan kunde jag ju lugnt suttit kvar. Men då hade jag gått i taket redan på Tisdagen istället för på nästa möte som kom på torsdagen.
Onsdagen var brottning o dans.
Torsdagen var sen nästa föräldramöte. Mogge o Emil var hemma hos barnen. Mattias blev sen från Stockholm (typ åkte med SJ)

Anledningen till att jag nådde taket då ja.
Öppethus 10 november på barnens skola. Ja, jag vet det är jättekul för barnen. Men vi jobbar ju varannan lördag var hos oss o detta är Mattias jobblördag o han kommer inte ta ledigt! De påstod att vi skulle få veta det i god tid. Vi vet datum redan nu...Det är inte förrän 10 nov... wow det gick ett sus genom föräldramassan. God tid- kom igen i mars då talar vi om god tid. 6 veckor innan är inte god tid! Dessutom hade de studiedag i måndags o så ledigt igen 26/10+ hela v 44.

Nästa steg, jo de ska vara komplediga 26/10 istället. Då jobbar vi igen! Det innebär att Madde får klara sig helt själv 8-18.30. Undra om hon får gå till skolan o äta??? Eller mamma är snäll o tar komp.
Jag har kämpat o gjort vad jag kunnat för att få ledigt höstlovet v 44. Har fått 3 av 5 dagar. Är helnöjd med det. Med tanke på att vi är 65 st på jobbet o alla vill vara lediga. Kan ju inte komma o säga att jag behöver fredagen innan oxå..
Linus får ju inte ledigt alls utan får väl vara på fritis, mycket till kompdag det. Om inte de oxå passar på att stänga.
Jag har så många dagar mitt i veckan ledigt så jag kan följa med mina barn till skolan när som helst. En vanlig skoldag. Behöver ingen tillgjord öppethusdag.
Den enda som protesterade under mötet var jag, som vanligt blev jag gnällkärring.
Har även mejlat till rektorn, men inte fått svar.
Har pratat med fler föräldrar nu i veckan efter. Alla tycker ju som jag, håller i a f med när jag ger min verision. Varför i h...e är det då ingen som säger något. alla bara finner sig i detta.

Detta var väl som hände förra veckan i stort.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Jag gör inget sön - ons v.43/44 o skulle kunna komma ner om det är till någon hjälp? Om Berra kan följa förstås.

2007-10-08 @ 07:35:43
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0