Veckan som gått

Blir alltid att sumera en vecka i taget ungefär.

Onsdag- slöade väl hela dagen. Åkte o dansade en kortis 19-20, bad att de skulle vända på lektionen o ta dansen först o uppvärmnigen sen när jag åkt, då jag inte kunde vara med på hela lektionen. Så d gjorde vi. Har ju varit borta tre gånger innan. Det var mycket att ta igen o lära in. Stegen i sig är inte svåra, bara att komma ihåg när man ska göra vad. Har ju fram till juni att träna dock. 
Efter dansen blev det ilfart till Nässjö. Skulle köra x-tra tåg till Hallsberg. D flöt på bra. Kom upp o hann ta lite fika o gå på toa. Fångade sen en av våra nyanställda o fick åka med honom hem.  

Sov väl det mesta av torsdagen. Madde kom hem vid 14.15 o väckte mig. Linus var hemma vid 15,30 eftersom han hade sportis, frivillig aktivitet, som fotbollsföreningen ordnar. När Linus kom, åkte Madde till dansen. Hon o Mattias kom nästan samtidigt hem sen så vi kunde äta.

Fredagen var vi sega i starten. Barnen hade studiedag o vi skulle till lasarettet i Motala. Kom iväg vid 11 tillslut. Började på stan en timma. Sen lasarettet. Tog nästan två timmar, då vi fick gå vidare efter barn o ungdomsmott. Så Madde o Linus kompis R. fick gå ut o fylla på parkeringspengar.
När vi var klara 15.30 skrek våra magar efter mat. Det fick bli Burger King. Efter en sväng in på Elgiganten handlade vi på Ica maxi. Hemåt, för att tillslut hamna i TV soffan, Dobidoo + Predikanten, som jag just läst.
Idag har det än så länge blivit lite facebok. Har hittat några klasskompisar från gymnasiet nu.
Givetvis har även ams sidan gåtts igenom igen oxå. Velar fortfarande. Måste ju snart bestämma mig.

Ikväll bär det av till Malmö-tror jag. Kollade tför nu om tåget gått fr sthlm, men det ser ut som det inte går alls lör.71112-71208. Ska kolla igen efter avg tid tm o sen får jag väl ringa annars.

Nu börjar det bli hög tid att fundera ut lunch. Några förslag? Det är bland det värsta jag vet, att bestämma mat. Vad man än lagar är det alltid någon som skriker blä. Mitt förslag igår när vi handlade var, att de skulle välja tre maträtter var. Tji, inte var d med o valde inte. Linus äter bara pannkakor, gröt o mackor. Madde äter väl lite mer, men det Madde gillar, vill inte Mattias eller jag ha. Jag äter inte stuvad spenat/spenatsoppa annars kan man nog få i mig det mesta. Det gillar ju då Madde o tjatar ständigt om.
Linus äter ju inte ens sånt som barn ska gilla- typ makaroner o korv, köttfärssås, tacos.
Någon som har förslag på hur man ska göra då?
Han får aldrig något annat av mig än det som står på bordet utan då får han bli utan eller ta sig något själv. Jag lagar inte två rätter. Kanske hårt, men han måste lära sig.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Hehe ja jag hade tråkigt igår kväll, därav alla listor :P

2007-11-18 @ 11:21:52
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0