ky avslutning

Åkte med x:et till Nässjö, för att få bilen kvar i Mjölby i onsdags. Gick en sväng på stan o kollade skyltfönster. Gick förbi avbytesplatsen o träffade några kollegor. En som skulle ha natten i Grevaryd. O en föredetting. Alltså han har bytt företag o inget annat.
Vi blev kvar en stund o pratade. Han berättade lite hur det var på nya jobbet o att de skulle få en liten till i Januari.
Gick upp till jobbet o slog mig ner vid tv´n. Kollegor kom o gick. Tillslut var vi 4 st på plats som alla skulle till Sthlm.
Jag fick åka som nr 3. Men då mitt tåg skulle vidare mot Gävle fick jag köra om de andra på vägen sen. Hihi alltid kul, Inte lika kul sist det hände mig dock.
Kom till rummet vid 5 tiden. Sov till 9 o sen taxi till Centralen.
Med min vanliga tur, av tre X2000 resor jag gjort de tre senaste dagarna har det varit skrikande bäbisar, brevid bakom o framför mig. Suck. Jag var ju sååå trött.
Var upp till mamma o pappa o fick lite lunch o bytte kläder. Sen iväg på konference. Alla blev givetvis godkända o de var ju kul. De hade ett toppen resultat i klassen. De hade bara varit tysta o lyssnat o lärt. Det var annat än när vi gick antar jag. Vi var två handledare som var med, en till från N men från annat företag o så utbildningsansvarige från det andra stora järnvägsbolaget, de med egna, betalda utbildningar...
Det var bara en i klassen som inte hade 100% klart med jobb. Helt fantaskiskt! När vi gick ut var det två av 25 som hade jobb tror jag.
Åkte hem o försökte sova en stund. Madde var med en kompis hem o skulle följa med dem till stallet. Linus hade tid till 17 eftersom jag ju eg skulle ha kommit hem då. O då jag bara hade sovit 4 timmar ansåg jag att jag hade rätt till mina två timmar nu. Sen får fritis tycka vad de vill. 
Men det där med sömn var svårt. Målade naglarna, trashade dem, målade på nytt. Fixade pannkakssmet o gräddade några. Hämtade Linus, åt med honom o trodde Madde skulle komma så jag kunde skjutsa henne till dansen o sen duscha mellan o hämta. Hon dök aldrig upp. Utan tillslut gick jag in i duschen. O då blev det stressigt hade en halvtimma på mig innan jag var tvungen att åka.Smink o kläder.  O iväg. Ringde hem o kollade så Madde kommit hem, det hade hon. Hon fick åka med dansfröken hem. Det där med kommunikation är bra. Om hon sagt det, hade jag inte väntat på henne o då hade jag inte behövt stressa i slutändan. Lr om Mattias ringt under dagen o talat om vad de bestämt. För han visste, de hade bestämt detta på morgonen. Jag hittade ju bara en lapp. 
Kom i tid i a f. När jag klev in i Parken stod en fd kollega fr Lp där, som gått kursen, min elev, o en lärare som jag känner sen tidigare. Skönt. Eftersom det var ungefär så många som jag kände totalt. 
När vi satte oss hade jag just pratat med mannen från det andra stora bolaget, så vi satte oss brevid varann o mitt emot min elev. Eftersom vi bara var 6 st kvinnor i sällskapet på ca 30 pers, så var min tanke att vi sprider ut oss annars hade jag gärna pratat med E. som ska börja i Nr. Men när vi satt oss kom Mjölby kommuns utbildningsansvariga dam o satte sig brevid mig. Det blev lite jobbigt. För jag hade typ inget att säga henne. Så första tiden hade jag nog tyvärr ryggen mot henne, oups. Försökte verkligen få med henne i samtalet. Men vi pratade ju tåg o arbetgivare mm, o hon hade noll koll. Vad är en regina? Ett tågsätt, en motorvagn. Eldriven. Hur förklarar man? På den nivån låg det. 
Vi fick potatisgratäng + fläskfilé som var spenatöverbakad. Tack för den. Jag äter väl typ allt utom spenat. Det gick att plocka bort som tur var. Till efterrätt var det en cheesecake med jordgubbar o hallonsås, smaskens.
Lite tal o betygsutdelning blev det. På det följde mingel. E. kom o satte sig o pratade en hel del. Kul!
Vi 22 tiden var det dags att dra sig hemåt. Fastnade dock på vägen o pratade lite med killen från det andra bolaget i N. Som hade övertalningskampanj. Eftersom eleverna fått jobb, men de fortf behövde folk, tyckte han att jag kunde byta bolag. Jag erkände att jag hade tänkt tanken o att deras personalansvariga hade mejlat mig o frågat om jag var intresserad. Men jag tycker att deras turer är för korta. Vill ha långa turer o jobba få dagar för att slippa åka så ofta. Tar ju ändå en timma ner. Han föreslog att jag skulle prata med dem o fixa en egen pendlargrupp. Kolla om det fanns fler som var intresserade av att sätta ihop en sån. Tror de är lite desperata efter folk de med. Tror de hade 7 vakanta tjänster. Fattar inte att fler inte väljer att bli lokförare. Det finns ju hur mycket jobb som helst nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0