Misstänkte väl d...

Fick frågan när jag startade bloggen om jag skulle skriva varje dag... tanken var väl det men det kommer  nog inte att bli så. Igår var en stress hit o dit dag, så då blev det intet.  Här kan ni få en rapport från igår i a f.

Började jobba 22.46 i tisdags kväll. Körde till tomteboda. Uppe 03.30. Tidig hela vägen upp tills jag klantade till det lite, tänker inte ens berätta här vad som hände. Den som är nyfiken får väl fråga privat.
Hamnade som vanligt vid en dator ist för i säng en timma, vet att jag bara blir trött av att sova en timma, när man ska iväg igen sen. Det gick inte att blogga från våra jobbdatorer... Så jag läste väl mest andras ist. Taxi till centralen, tidigt 5.40. Visste inte om jag skulle kunna få tag på min biljett i automaten innan tåget gick 05.20, men det gick bra. Sov som en gris på tåget ända till Norrköping. Tittade upp o somna om. Hörde att vi stannade i Linköping, men sov vidare till Nässjö. Hade ställt alarmet som tur var. En lätt promenad på morgonkvisten upp till jobbet. Var förbi o sa hej.
Fick frågan av min arbetsledare om jag kunde ta en radiolokstur själv nu. Tror i o f s att det går bra med själva radiolokskörat o växlingsproceduren. Grejen är ju platskännedom o veta vem 17 som ska ha vagnarna. Så jag vill nog öva lite till först.
Körde hem- kollade mejl. Försökte sova- Cilla kom förbi o tog en kopp kaffe. Sen somnade jag 12.00-14.45.
Skulle hämta Linus 15 så det blev körigt. Blev sen, det värsta jag vet är sena människor!
Hem. Bakade en morotskaka. Gav barnen lite mat. Madde o M. lekte.  De tog cyklarna till dansen.

Linus skulle oxå få cykla. Fixade sin saftflaska att sätta på cykeln. Då kom J. o helt plötsligt skulle inte Linus med längre. Ok sa jag men ni får inte vara inne hos oss när jag är borta utan hos J.Då blev det illvrål. Jag blir stressad o irriterad när jag ska iväg o har en tid att passa.
Linus tjöt o jag gapa, Du får vara hemma, men inte här inne med kompisar- var budskapet. Jag vill inte ha kyl o skåp länsade.
Linus har inte riktigt förtjänat det förtroendet att vara hemma ensam, utan brukar gå o ta sig godis, kakor o kex har försökt att gömma o inte köpa hem, men vid denna tid på året då det är picnic i skolan 2-3 dagar i veckan + dansträning med picnic 3 dagar/vecka behöver man kunna ha lite sånt hemma utan att det tar slut på en gång.
Det slutade med att Linus hällde ut sin saft på golvet, tog cykeln o drog o jag åkte 16.30 (utan att låsa, då jag inte visste var han tog vägen).
Var hemma 18.30 saften kvar på golvet. Ingen unge i syne.
Mattias torkade saft då han kom samtidigt. Jag ringde runt efter Linus.
Barnen kom 18.45. Försökte få i dem lite mat o få dem i säng. Men det var omöjligt. De satte sig vid datorn o spelade. Drog ner persiennerna för att få dem lite trötta o fatta att det var läggdags. Tillslut gick jag o la mig.
 misstänker att de somnade runt 23, dvs alldelles för sent.

Kan någon för klara för mig vad jag skulle gjort annorlunda? Hur får man barnen i säng? Jag kan tala om för dem att det är läggdags. Men jag får inte ta tag i dem. Alltså får de va...
Ska man låta en åttaåring vara ensam hemma? Måste jag ta med honom och hur får man då in honom i bilen?


Kommentarer
Postat av: sven moholm

Jo, snälla, berätta hur du klantade till det, sånt är alltid roligt. Förresten verkar det funka med info för dig och eleven den 4e, det var väl då vi pratade om. Ska kolla med Alexander också. Hoppas jag inte gjorde din uppresa för tråkig. Barn, ja, vi kan väl prata om det på nästa Stockholmsresa. Det jag har lärt mig är iaf tre saker. 1 Att aldrig ge sig. 2 Att vänta. 3 Att absolut inte se sig själv som tjatig. Aldrig. Du är förälder, du har rätt!

2007-05-24 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0