Göteborg

Nu är vi hemma igen. Har haft underbara dagar i Göteborg.  Började med en sväng i till Avenyn. O tur med Paddan. Blåste dock så dant att man inte kunde åka runt i vallgraven utan fick åka in o ut samma väg. Vi fick ducka o sitta ner bredvid stolarna på golvet för att komma under vissa broar. Ute på öppet vatten var det som flumride?

Snabbis på MC inne på Nordstan. Sen vidare till Liseberg. Barnen fick åkband o vi tog ett häfte med biljetter ihop. Mattias drog nitlott o fick åka första upp i utkikstornet. O han fick visst nästa me.. flumride! Jag lyckades komma undan hela dagen. Slänggungor o flumride blev nog favoriter. Så pass att vi lyckades landa på Tyrolens terrass för ett par öl , medan barnen åkte själva.

Hemåt vid 22.30 slocknade direkt.

Upp vid 09.30 o iväg till Universeum. Linus ville inte dit utan till Liseberg igen så det blev mycket tjat o övertalning innan vi kom in. Men sen tyckte han det var toppen. Jag lyckades krångla mig förbi två montrar med ormar på övre våningen utan att titta in. Slapp även avdelningen farliga djur. Pratade med en guide, hur jag skulle ta mig igenom regnskogen utan att stöta på ormar. Han erbjöd sig då följa med mig in på farliga djur , men jag tror inte det hade hjälpt. Madde tycker det är ok men jag tror Linus är lite rädd. Så sen avvek Linus o jag till puls avd. Medan Madde o Mattias besökte anakondaträsket. Efter det gjorde vi ett besök på rymdstationen ISS. Trapphuset var i glas så på utväg kollade  jag lite i smyg på anakondan. Usch fy, va läskig den va.

Tog ett par timmar ytterligare på Liseberg i solens sken. Mattias o jag tog en parkbänk o barnen åkte flumride mm. Sista åket för dagen lyckades de få med även mig i Koloradå. Snabba ryck över till Scandinavium. Mamma Mia. Helt underbar föreställning. Efter första akten klappade tom Linus händerna trots att han eg inte ville se. Men det blev lite långt för honom att sitta still i 2,45 tim. Men vi andra njöt.

Så var vi hungriga igen. Tänkte hitta något på de mysiga uteserveringarna på Avenyn. Men Linus kinkade o ville hellre gå på Liseberg trots att vi sa att det va stängt. Han ville sen ha pizza så då skulle vi leta upp en pizzeria o det finns då inte många i Göteborg. Vi gick hela Avenyn ner o genom Nordstan. O runt centralen innan jag kom på var jag brukar äta kebab. Mattias o Linus stannade o läste menyn, precis innan det kebabstället, på en restaurang. Där hamnade vi.

De hade en egen barnmeny med pyssel grejer i, en hel bok att ta med hem alltså. Go mat o bra service. Mycket lyckat.

Spårvagnen tillbaka gick vid 21.

Vaknade av regn på måndagsmorgonen. Packade ihop. O drog hemåt. Strax efter Borås slutar motorvägen, så då tog vi av mot Gällstad o åkte småvägar ist för att åka fram till Ulricehamn.

Hittade Lager157 o en himla massa butiker till. Blev lite tröjor/toppar till Madde o mig. Linus fick badshorts(tror fortf att det ska bli varmt någon gång)  och skor.

Mattias shoppade en helt ny garderob. ACNE Jeans, Dahlin skor, Massor av tröjor, svarta, vita både med lång o kort ärm. Randiga långärms något fint märke jag inte kommer ihåg.

Vi var hemma vid 19 tiden.

Startade en tvättmaskin, plockade ur lite ur husvagnen o kollade kylen???..

+22grader så imorgon letar jag väl ny kyl.

Har kollat lite Elgiganten har paket:  bosch 15489:-

Tretti.se har Electrolux 16800:-

Beko som vi har på diskmaskinen finns också, 7990:- men jag vet inte. Vi är ju inte jätte nöjda med diskmaskinen . Så jag tänkte att jag inte skulle vara dumsnål denna gång. O jag vill ha lika kyl/frys. Detta är rostfritt.  Är någon spekulant på vår frys så har vi en över..

Bara undrar varför allt måste gå sönder samtidigt. Finns det någon tanke bakom detta???

 

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0