Nu blev d så där igen

långt mellan varven alltså...


Torsdag:
Skolavslutning. Upp 6,45. Fixa kläder frukost duscha. Väcka barn.
Linus var sur, skulle inte ha de nya shortsen jag köpt. Inte heller de jag köpte i april. Utan tog ett par gamla tillslut. Men då hade klockan hunnit bli 8,15 o de börjar 8.20. STRESSAD! Då ringer tlfn dj...len. Mattias jobb! Mitt i Morgon stressen. Då tog jag barnen o åkte till skolan. Hade fortf intee uppfattat om han skulle med lr inte, har frågat o tjatat i en månad utan att få något vettigt svar. Men det är ju hans beslut att jobbet är viktigare än barnen.
Följde med Linus upp till hans klassrum. Kom precis när det ringde in.
De pratade om vad de skulle göra i sommar o kollade på bilder från när de gick runt o fotade allas hus.
Uppställning på led på skolgården 8.45 för masch till kykan. Drog mig bort mot kyrkan för att se bättre o hitta mor o far som hade tagit ledigt för att vara med. Tillsammans med övriga ca 300 pers. O där hittade jag även Mattias synd att han bara inte kom lite tidigare så han kunde ha följt med Madde in.
Jag,mamma o A-L trängde oss in på läktaren. Jag slog mig ner på första bänkrad efter att ha bett Cilla o Kent att maka på sig lite. Det var knök fullt o lyrkan. Pappa o Mattias tog Emil o stod utanför o lyssnade.
Det var såå fint, det måste vara det bästa som finns att få gå på skolavslutning. Vi räknade snabbt ut att vi skulle kunna gå till Åsbokyrka i 12 år till. Först Madde i tre år till, sen Linus i ytterligare tre lagom när han slutar kommer Emil i 6-års och sen kommer då Emils blivande lille Bror/syster.
Efter kyrkan fikade vi i parken nedanför skolan. Utom Mattias som åkte o jobbade.
Vi har ju försökt att införa tradition att åka till Vadstena efter o äta glass, så nu skulle vi fortsätta med det. Åkte till Mamma o Pappa för att plocka upp Mamma. Men deras nya husbil hade gått sönder o var tvunget att komma till verkstad. Det blev karavan ut ur mjöby. A-L + Madde + Emil i en bil. Jag oo Linus i Nästa ( för att mamma skulle få plats hem) mamma i en (som pappa skulle ta hem) O pappa i husbilen. De två första bilarna gick till Vadstena direkt och de två sista till Motala. Vi hann påbörja glassarna innan mamma kom. Bestämde sen att vi skulle ta lunch/fika på Stubbegården. Någon mil söder om Vadstena.
De har buffé fika. man betalar 140kr o åter så mkt man orkar.
De har lättare lunchrätter. kassler, sill, kyckling, köttbullar. O när man sen är mätt på mat har de en supertårtbuffé + kakor av alla tänkbara slag. Där satt vi o mumsade hela eftermiddagen.
Väl hemma ägnade jag ett par timmar åt vindern, letade studentmössa som jag blivit tillsagd att använda dagen därpå...
Bakade langos oxå. Blev gott. Till o m Linus åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0