Nattöppet

Tur att vissa affärer har öppet länge. Även om jag tycker jättesynd om alla er som måste jobba, så är jag väldigt tacksam att det finns.
Kom iväg till City Gross vid 19.30 igår. Kom ifrån kassan med sista varan nedpackad kl 21.00, precis när de stängde. Åhh va skönt att ha det avklarat utan att ha med båda ungarna. Madde var visserligen med men det är lite enklare än med Linus.
 Hemma o packade upp o hamnade vid datorn o ticnet en stund. Ska fixa present ju. Vad ska man hitta på?
Hade vänt på dygnet totalt o somnade väl vid 01.30.

Hade soc + bup på besök på förmiddagen. Gick väl sådär. Beslutade om fortsatt hjälp genom soc. av familjeterapeut. Får väl se om det hjälper något om barnen coolar ner. Madde visade sin bästa sida o spelade musik på högsta volym o gjorde allt för att djävlas. Om hon kunde lära sig att ju fortare hon sköter sig desto fortare blir vi av med dem.  Men jag har väl rätt höga krav på barnen oxå. Som på alla andra.

Idag har vi varit på Busfabriken med V+T+S. Barnen lekte i tre timmar o höll ihop alla fyra.
Vi drack kaffe o prata skit. Så skönt att bara få sitta där o inget behöva göra o inga gnälliga ungar som tjatar.
Var på Biltema o MC D. efter. Blir superstressad bara jag kliver innanför dörren på MC.
Barnen tog Happy meal med chicken nuggets o pommes o apple Linus mjölk o madde äpplejuice. Jag åt Big Mac Co. T åt stor chicken nuggets men inget till o S. åt en chicken nugget av fyra. De kanske är trötta på det. Hade visst fått det tre gånger denna vecka...
Åkte till Onoff o skulle köpa en bärbar dator sen. V+barnen åkte hem  Hon orkade inte gå in i en affär med dem mer.
Vi fick vänta 45 min på att få hjälp. Tillslut kom en kille, han svarade på alla mina konstiga frågor. Fick springa på lagret två gånger då jag inte kunde bestämma mig direkt, om jag ville ha väska till lr inte. Jag ska ju eg inte bära med mig den. Vi vill ha den i bilen och husvagnen. Bär ju inte gärna med en 17 tum lr? Var där ifrån 19.40.
 
Så nu får jag väl  ännu mindre gjort hemma antar jag. För nu får jag ju ha denna dator ifred o slagsmål om den nya. Jag är ju nöjd här.


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Jobbar i helgen ist. Men nån gång innan skolan drar igång ska vi komma ner :)

2007-07-05 @ 10:58:22
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Tack, trivs finemang :)

2007-07-06 @ 10:17:05
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Vad gör ni 20-22/7? Funderar på om jag ska komma ner då. Larsa är i Danmark då och jag är ledig. Fast det beror på om jag får kattvakt eller kan ta med dem förstås. Och om jag får låna en slant för resan av mor & far eller nån. Kraaam

2007-07-07 @ 11:45:24
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Haha men Carro då, det är ändå omöjligt för någon annan att ta sig in på jobbet då det är larmade dörrar överallt och du måste ha passerkort vart du än går.

2007-07-08 @ 09:57:29
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Då vet jag. Då är det väl inte värt att jag kommer o hälsar på hos er heller.

2007-07-08 @ 21:19:51
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Nu är det ju inte jag som köpt en hund den här gången utan mamma o pappa och dem har då inga problem med att hålla sig med mat. Du kan ju hälsa att Mattias o ungarna är mer än välkomna att hälsa på iaf, både i Mora o här.

2007-07-09 @ 07:59:09
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Anonym

Ta o väx upp istället för i helvete istället för att komma med dina idiotiska kommentarer.

2007-07-09 @ 15:12:11
Postat av: Anonym

För det första har jag inte tagit ledigt, jag har BYTT dagar och förlorar därför inga pengar. Gällande att mor & far lånar ut pengar till mig är väl deras val o en diskussion du ska ta med dem o inte mig?! Finns ju fler i familjen som lånar av föräldrarna. Mina djur är mitt liv och jag prioriterar dem först. Jag har mat, råd att betala lägenhet & räkningar. Kläder kan vänta och likaså andra nöjen. Jag jobbar 100%, vad mer ska jag göra? Har inga problem med att ha hund, han har dagmatte eller så är ju jag eller Larsa hemma. Jag börjar plugga för att jag vill komma någonstans i livet, sedan jobba med något riktigt intressant & givande och som ger bättre betalt. Sen gällande att mor & far köpt hund har väl inte jag med att göra, det är väl deras val. Jag skulle kunna vräka ur mig mkt om dig jag med, men tycker sånt är riktigt onödigt o håller det inom mig ist för att skapa konflikter i släkten. Tråkigt att man inte får komma o hälsa på barnen & broder eller att ni inte kommer besöka mor & far. Men släkten Lagneteg går mkt bra att alltid umgås med, trots att det är ett ständigt gnäll om din mor, far, svägerska osv. Nu lägger vi ner för jag vill inte ha nåt bråk o jag hoppas iaf jag får komma o hälsa på senare i sommar för jag saknar barnen!

2007-07-09 @ 18:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0