Midsommardagen

Började segt givetvis.
Hade bestämt att vi skulle äta frukost vid 10 så jag gick upp ungefär då.
V var uppe redan. Satte oss på altanen. Strålande sol. Jättehärligt! Funderar på att lura midsommar afton nästa år o fira en annan dag för det regner ju alltid på midsommarafton men sällan dagarna omkring.
Pojkarna vaknade till vid 12 snåret.
J+ P var förbi. Pratade om att prova nya glassbaren i Hästholmen under eftermiddagen.
Mattias var inte i körbart skick så nu blev det jag siom fick köra husvagn. Det var första gången. Gick väl bra.
Åt glass. Madde kan ju aldrig bestämma sig så jag fick ett litet utbrott då hon ändrade sig, efter att tjejen hade skopat upp två kulor. Promenderade i hamnen. Vi skulle vidare till mormor, de andra ville se öninge camping. De for via Heda efter badkläder. Vi drog mot Ödeshög. Pappa hjälpte mig att backa in husvagnen genom att gå brevid o ge direktiv. Blev sååå bra. 
Säger till Mattias att ju mer jag lär mig själv desto mer avskaffar han sig själv. Kan jag köra husvagn o gräsmattan klipper sig själv o barnen blir stora så vad ska jag med honom till?
Fikade lite på mormors altan. Tog en sväng ner till Öninge hamn. Barnen badade i vättern. En gissning på att det var ca 17 grader i vattnet.

Åkte till campingen. Klockan hade då hunnit bli 18 o vi skulle grilla med B+D+J+J. Så jag tyckte att det räckte med bad för dagen + att det kostade 25 kr/barn att testa poolen + att vi har en egen pool hemma. Så mina barn fick avstå. Tro det lr ej. De köpte det! Inget gnäll. Men de andra två T+S badade. I en minut! Inte mina bekymmer. Det drabbade säkert ingen fattig. Men ibland kanske man måste säga nej till barnen oxå o få dem att förstå varför. Jag tyckte att det hade varit bättre att spara pengarna nu när det blev sent o sen åka dit en dag då man kan bada lite mer istället. Tror inte man kan köpa barnen genom att de får allt de pekar på.

Vi grillade på kvällen hos mormor. Satt ute till kl 01.00.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0