Midsommarafton

Packade sista o blev sena iväg som vanligt. Skulle vara i Heda kl 11.00 kom 12.00. För när jag duschar, står världen utanför still. O när jag kommer ur duschen, sitter de andra redan i bilen. Sen får jag springa benen av mig för att fixa det där som man missat innan.

Ställde husvagnen på en stor gräsplan bakom V+H´s hus. Gick in o började med lunchen direkt.
Det blev bara våra familjer + J +P till lunch.
Givetvis sill + potatis+ tillbehör.

Åkte till Ödeshög för att dansa runt midsommarstången. Madde o jag dansade smågrodorna sen gav vi upp. Mamma +mormor var där, kusinerna E +J kom+B+D+J+J. Men de åkte till mormor sedan.
Barnen lekte på berget och skitade ner sig. Det regnade o var allmänt trist. P blev getingstucken i stöveln. Så de fick ta en bil o åka hemåt. Vi som blev kvar åt glass i spöregn o åkte sen hem vi med.

Väl där kom V + R+ L.
Vi åt Jordgubbar och glass.

Barnen lekte ute i regnet. Så P hann att göra av med sex stycken ombyten.

Grillade på kvällen. Allt var väldigt lugnt och städat.
Lite kul med systrarna som inte kommer helt överens. En går ut o de andra två pratar skit om den tredje.
En städar för mycket o blir hysterisk över skitiga kläder.
En blev sur för vi tog knyt o inte blev bjudna av den vi var hos.
En sitter o pekar åt oss andra vad vi ska göra. Klä på honom, gör det gör det osv.
Lite svårt att då som utomstående medla. Men jag försökte vara neutral.
Mattias + H som aldrig tidigare umgåtts fann varann direkt o efter ett par öl var de helt överens om allt!
Madde slockna med huvudvärk vid 23 tiden, vi andra gav upp vid 02.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0