Tappade sugen

Jo, jag tappade suget efter att blogga ett tag.
Dels för jag har haft elev med mig på jobbet, ville inte lämna ut honom.
Har dessutom jobbat väldigt mycket.
Förra helgen var vi på bröllop.
Utöver detta har det inte varit så händelserikt.

Var dessutom tvungen att ta mig en funderare över vilken sorts information man bör lämna ut via en blogg.
Man får inte kränka någon, det förstår jag. Inga namn eller bilder på folk som inte godkänt detta. Det jag skriver måste kunna läsas av alla. Vad kan sen andra göra med informationen jag lämnar ut???
Kan jag ta en elak kommentar om något jag skrivit?
Jag har en himla massa åsikter om saker, får man yttra dem? Vad gäller åsiktsfrihet o yttrandefrihet?
Jag vet att folk blir lätt stöta. Måste man hålla tyst då?

Jag är t.ex. supersnål- inte ekonomisk utan rent av snål!
Skulle aldrig för mitt liv lägga pengar på något som inte gav mig något igen.
Men har nu köpt en himla massa prylar, för att slippa höra tjatet hemma.
T.ex ny Bärbar dator. Självgående gräsklippare.
Helt j...la meningslösa prylar.
Men ok. Gräsklippning 2 tim per v  o ingen vill göra det. Min tanke i detta läge är att ok, jag slipper höra att jag aldrig gör det + att M. får två timmar över att göra annat på. Men vad gör han jo, sitter vid den nya datorn istället! Tjoho, va bra det blev.
Det vi eg hade behövt var ny bäddmadrass ev sängbottnar, soffa, bokhylla o bord. Men då var pengarna slut enligt mig. För jag vill nog gärna betala av detta först. Även om ekonomin skulle tillåta mer utgifter.
Men jag vill  gärna känna att jag klarar av det. Det ska finnas kvar till oförutsedda utgifter. Man kan bli sjukskriven eller vad som helst. En buffert måste helt enkelt finnas. Man kan inte göra slut på varje öre man tjänar o sen dessutom leva på kredit- göra slut på nästa månads pengar innan de hunnit in. Funkar inte i längden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0