Spårspring

I Fredags var det dags igen en påkörning till. På den plats där jag förra söndagen anmälde tillbud. Då det vinglade en full gubbe där brevid spåret när jag passerade.

I Corren skriver man vid första artikeln att de nog inte såg tåget. Jag studsar som vanligt till. Tror man att det  varit ok om man sett det? Nej ser man det, är det absolut försent!
I artikel två vinklar man det som om problemet med säkerheten är banverkets problem. För att de inte hinner laga staketet mellan gångerna det klipps upp. Men för he...e en kampanj är väl bättre än att laga staket!

Det är farligt och där med förbjudet att gå över spåret. Hur svårt kan det vara att sprida det budskapet?
Kampanjer i skolor tycker jag vore på sin plats. Vet att det på banverkets sida finns matriel, för småbarn om Bongo, för lite större lokors  gåta. Sen en film mot trafikskolor:Det händer aldrig mig. Hade ju kanske inte hjälpt denna gång just då det rörde sig om finska turister. Men de har väl järnväg i Finland oxå.

Har vi för många moralpredikningar i Sverige så att ingen bryr sig lr vad är problemet?

Sen kommer ju det rent egoistiska in oxå. Själmorden. Det drabbar en lokförare direkt, det komer att behövas några som städar upp efter dig. Din familj kommer att sakna dig även om det inte känns så just nu. Tänk efter en gång till innan är du snäll! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0