Budget

Gjorde häromkvällen en budget. Det skulle jag nog rekomendera alla att göra kolla vart tar pengarna vägen.
Upptäckte att 60% av våra sammanlagda nettoinkomster går åt till mer eller mindre fasta utgifter.
Mat, hus, bilkostnader+bensin, radio-tv,-telefon, Försäkringar inkl a-kassor, fack, Vatten/sopor o el.
Var nog de största, sen Barnomsorg.  
Då tjänar vi trots allt väldigt bra måste jag säga. Hur skulle en ensamstående fixa detta? Hur lyckas ni?
Denna månad får jag lite mindre dessutom, då jag var tjänstledig i Maj-Juni. Då blir det 83% istället.

För sen ska man leva oxå nöjen, kläder, skor, inredning(om man nu har det intresset), läkarvård, apotek, ridning och andra intressen både för barnen  o egna, semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0