Azorerna

När jag kom hem igår hade Mattias hittat en billigare resa. Den gick till Azorerna.
Visst det ser underbart ut.
Det är en vulkanö med klippor utan strand. Det finns djungel  o vattenfall att se.
Här kommer nu mitt men, vi har lata barn som inte vill vandra en timma i djunglen för att titta på ett vattenfall. De vill ha en strand att sola o bada på. Inte sitta i en buss eller bil för att åka o se en sjö. Dessutom står det att det kan komma plötsliga väderomslag. Jag vill ju åka för att slippa regn. Det ligger mitt i Atlanten. Trots golfströmmen har jag fått för mig att det inte är speciellt varmt i vattnet, lr kan någon säga motsatsen?
Detta är ett resmål för vuxna människor ev på smekmånad.
Men det går ju inte få in i skallen på honom så nu blir det då def. ingen resa alls. När vi inte ens kan komma överens om vart vi ska. Dessutom tror jag att det blir dyrt att leva där, då det inte är någon jätteturismö, o därmed inte finns så stort utbud av tex. restauranger.
Skulle jag nu få min vilja genom att åka till Bulgarien eller Mallis o det blir skit ,så vet jag att jag får höra detta till leda i alla mina dar. Så vi blir hemma i regnet i stället. För när vi väl bestämmt oss kommer resorna att vara slut!

Råd någon?
Kan någon överbevisa mig att jag har fel?


Hotellet får se hur fint ut det vill om inte resten funkar...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vi bodde på hotell Royal Garden, vilket var jättebra! Av de turistställen jag varit på (Gran Canaria, Slovenien, Cypern, Tunisien osv) har Azorerna varit det bästa! Vi badade dock aldrig i havet, tror inte det är så varmt. Däremot finns det pool nere vid havet i Ponta Delgada och så har säkert hotellet pool också. Angående vädret så regnande det bara en gång under den vecka vi var där, och då höll det bara i sig i några minuter. Annars var det soligt, men ibland kom det lite moln. Vet inte så mycket om utbudet av restauranger, eftersom vi hade halvpension, men Ponta Delgada är ändå en stad så det borde ju rimligen finnas en del restauranger.

2007-07-25 @ 12:45:50
URL: http://jenniesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0