Vinst

Har vunnit en weekend i stöten.

Som vi har velat framåt o tillbaka om vi ska åka skidor lr inte i år.
Vi ville åka men de som brukar följa med ska ju få en bäbis just den veckan.
Så vi började kolla om vi kunde åka själva.
Sen kom frågan från kusin om vi kunde göra sällskap.
Började kolla lite större stugor. Velade massor. För bortskämda som vi är vill vi ha diskmaskin o bastu. Annars blir det ju ingen semester om man ska serva hela tiden.
Var inne på Sälen men när en weekend kostar 5600 kr. Då drar snåltarmen igen.
Kollade lite på Orsa Grönklitt. Vet att deras backe var lagom nybörjarbacke för lillkillen som i s f skulle me. Lite mer humana priser, så kanske vi skulle kunnat tänkt oss att ta en sväng förbi svärföräldrarna o hjälpa dem någon dag.
Sen lutade det åt Branäs igen, men hade igen svårt att välja, 4700 för en helg på toppen lr 3600 i dalen.
Gissa vilket som var mitt förslag?
Var i förrgår färdig att ge med mig, men av någon anledning tryckte jag som vanligt aldrig på Boka knappen.
När jag kollade posten igår, kom vinstbeviset.
Så gött.
Nu är det ju bara det att det gäller v 2-6 o14-15. Givetvis inte under loven då det ändå är fullt.
Så bara att knalla till chefen när vi bestämt oss o se om man kan få ledigt en annan v istället. Tog ju v 8 när vi valde förra veckan. Nu lutar det nog åt v 5. Jag har ledig helg då. O ledig onsdag innan, så då går det bara åt 2 dagars ledighet. Så gäller det ju att barnen får ledigt oxå. De var ju borta två dagar i början av denna termin. Linus har några fler dagars frånvaro men dagarna är lätt räknade. Barnen är ju så sällan sjuka, tack o lov.

Sen får jag väl jaga slalomskidor i ca 140cm. Min ena bindning gick sönder förra året.
Kan bero på att jag har haft mina skidor sen 1987, oups. Dags för nya?
Nej, inte för att åka bara två dagar, då får det bli att hyra. Men får jag hyra så kan ju inte Mattias ha sina, utan då måste ju han oxå få hyra annar blir det ju orättvist.
Madde hade vuxit ur sina pjäxor. Linus fick nya pjäxor förra året. Men behöver skidor.
Alltid är det något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0