Tisdag

Plockade en del hemma på morgonen.
Var iväg o fikade med min elev vid 11. Han skulle börja i skolan 12.30 o ville hem mellan. Så vi gick igenom turerna o bekantade oss lite allmänt 45 min.
Sen drog jag till ÖB i skänninge. Va stort det var. Har bara varit inne en snabbis innan. Hittade lite julklappar. Till A-L o pappa o Mattias. Har Leif, mormors bror kvar.
Vi har en konstigt julklapps system, vi köper bara en julkapp var, till en enda person.
Vi drar lott runt farsdag.
Så vi har bara dessa fyra att köpa till.
Sen blir det väl alltid något till barnen.
Vi ska fira jul hos mormor. Hon vill helst inte ge sig ut o åka.
Min mormor hade polio 1953 så hon går med kryckor. Men tar sig fram o kör bil.
Känns som man vill passa på att vara hos henne nu man vet ju inte hur länge man har henne kvar. Hon är ju trots allt 78 år.
Var hem oåt lite innan det var dags för ridning.
Hem snabbt o byta om för att åka o jobba igen. Denna gång gick det betydligt bättre. Även om det strulade lite i Nässjö innan jag kom iväg.
Det var dags att multa igen. Fick beskedet att det lok som jag skulle ha stod på "fel" spår. Men det stod två andra ihop i stall. Varav ett inte gick att få i brytaren på...
Jag gav det ett försök. Multade de som stod ihop. Fick i brytaren på det enda o blev lite förtvivlad o tänkte nej ska jag behöva ta isär dessa växla om o sätta ihop de andra. Men jag lät det stå o gå en stund o gick över i det andra loket som inte ville gå o testade en sista gång. YES! Det hoppade igång. 
Kom iväg precis på minuten när jag skulle! Ringde lokledningen o kunde glädja dem med att jag faktiskt fått igång det lok de sa var dött. Det var någon som hade försökt tidigare på dagen. 
Var i Hallsberg en timma o sen hem igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0