Strul

Jobbade in söndags. Började med att tåget inte avgick i tid från Malmö pga signalfel. Sen var det tungt med för dålig broms så det blev att köra 80. Hade koll på det hemma så jag kunde åka en timma senare hemifrån än tänkt det är alltid skönt att få en x-tra timma så där. När jag väl kom till jobbet hade tåget tappat ännu mer tid o mer blev det på väg upp till Hallsberg. Så jag var 128 minuter sen när jag väl kom dit.
Hade bestämt träff med min svägerska. Tankade hennes bil som julklapp. Vi hade ju bestämt att skicka jultidningarna hon o svärmor beställt i paket, men tyckte att 130 kr var väl häftigt. Det är tre mil mellan Örebro o Hallsberg o hon har en väldigt bensinsnål bil så jag tyckte det skulle bli billigare om hon kom o hämtade dem. Så fick ju jag lite sällskap oxå. Vi tog en promenad med hundarna.  Fikade. sen fick jag skjuts tillbaka till jobbet.
När det blev dags för mig att åka gick jag ut o klargjorde mina lok. Begärde mig sen ut på bangården. När jag kommit en bit började massor lampor att indikera. Fel multlok, dvs fel på det bakre av två lok  + urladdning, Åkte upp o bytte ända o bad tågklareraren att få stå kvar en stund så jag kunde undersöka problemet. Kollade säkringar o indikeringar läste o ringde lokledningen. När jag satt på det lok som det borde vara fel på fanns inte indikeringarna- hel skumt.
Vågade inte ge mig iväg med detta utan begärde mig in i stall igen o bad att få hjälp av lokväxlaren där att kolla. Han kände på kabeln mellan loken. Den var inte ordentligt fast skruvad. Det gick heller inte. Så då bytte han o tog en annan multkabel. Vi testade o körde lite fram o tillbaka. Ingen indikering. Begärde mig ut på nytt. När jag sen bytte ände igen. Var det likadant igen. Gav upp o ringde lokväxlaren igen, som kontaktade lokledningen. Ringde tkl igen o bad att än en gång få komma in i stall. Skit va pinsamt.
Fick då nya lok tillslut. De stod avställda o satt inte ihop. Så det tog sin lilla tid. Kom tillslut iväg i a f . 50 minuter försent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0