Mer fredag

Linus var hemma 12 o Madde vid 13. Linus har lekt med kompisar hela eftermiddagen, som vanligt. Madde växlar mellan dator o tv.
Jag har lyckats tvätta ett par maskiner.
Kollat lite på hur man ska ta sig till Åkersberga på måndag.
Vid 17 tiden ringde de från jobbet. Akut sjukskrivning. Den turen jag tackat nej till i tisdags. Lite har ju hänt sedan dess. Även om bilköpet inte innebär några nya lån, tack o lov hade jag sparat till detta. Det är ändå svårt att tacka nej till 6 timmars lätt arbete som ger drygt 1000kr. Har ju vilat i två dygn nu. Så jag tackade ja.
Fixade kebab till kvällsmat. Hoppade in i duschen. Åt tillsammans.
Mattias började kolla på discovery channel, då blir jag sur. Tur att jag ändå tänkt att jobba. Inget kul en fredags kväll.
Jag vill nog se något lite mer lättsamt.
Idol hann att börja innan jag åkte. Men det ville jag inte heller se. Det är bara patetiskt.
Lära barn att det är ok att mobbas. Att någon inte duger. Alla kan sjunga. Mer lr mindre bra i o f s.
Jag skulle aldrig förnedra mig själv att ens gå på en uttagning.
Hade däremot gärna tittat på, På spåret. Men det är väl en yrkesskada.
Men nu hamnade jag åter igen i Norrköping istället.
Var tidig hit. O tåget tillbaka verkar oxå kunna bli tidigt. Ännu bättre, med betald bilresa hem, en bit på väg i a f.
Imorgon är det julbord med tjocka släkten som gäller. Gyllene Uttern, blir väl en sväng till Jönköping efter.
Tror vi blir ca 30 st i år. Vi har inte varit med på ett par år utan har låtit "de vuxna" äta själva. Men i år är vi rätt många kusiner som ska med, med tilhörande barn. Det är pappas syskon som träffas, de är 8st. Tror inte alla kommer.
Hoppas jag hinner hem o sova på förmiddagen bara. Bör vara hemma vid 5 snåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0