Jour

Trodde jag skulle bli en lugn dag. Ha, va jag bedrog mig.
Den som skulle börja 07.40 hade blivit lovad ,för han slutade sent igår, att det var ok att komma till 09.30.
Killen som skulle vara på bangården blev sur.
Så det var bara att hoppa i växlingskläder o ut o starta upp en T44. Det var ju inte igår man gjorde det då.
Vi lyckades i alla fall rangera ett tåg. Innan jag trodde fingrarna skulle ramla av. Det var ju så blött, inte så kallt men med blöta hanskar o hänga på utsidan, lägga om växlar mm. Vi tog en paus o gick in o åt frukost.
Tror i o f s att det hade gått fortare om han hade gjort det själv, jag springer bara ivägen o ställer tusen frågor. Kanske kan fastna någonting varje gång förhoppningsvis.
Gick ut o rangerade ett tåg till. Då kom han som skulle varit där på morgonen. Vi körde lite med honom, innan han skulle ta sina tre vagnar o åka i väg.
Har suttit inne nu i eftermiddag, Funderar nu starkt på att kolla om jag kan gå hem. Finns ju inte så mycket tid kvar. I o m att jag påbörjade tjänstgöring vid 8 i morse, kan de ju inte skicka ut mig på någon tur nu... lr?

Lung kväll blir det- jour imorgon oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0