Så blev det ju då inte...

Var helt slut när jag kom hem i söndags. Var sen till Hallsberg lör kväll o ingen som jobbade på I-gr så det blev till att säkra mot rullning på egen hand- tog lite tid.

Tack o lov var det folk där på söndagsmorgonen  i a f. Så jag kom iväg 40 min tidigt.

Sov ett par timmar när jag kom hem.

Packade lite i husvagnen, så vi skulle komma iväg på måndagsmorgonen.
strök en massa kläder o tog fram resväskorna inför nästa vecka.

Måndags fm fortsatte med packandet. Besökte fritis o sökte ledigt för barnen 20-22/8.
Kom iväg vid 11-tiden.
Tog E4:an via Värnamo denna gång(brukar normalt åka nissastigen).
Det tog ca 4 timmar ner till Ullared. Checkade in o drog till Gekås på en gång.
Kom ut där ifrån vid 20.30 ca 6000 kr fattigare.
Helt ok för lite vinterkläder till barnen o en del ill mormor oxå.
Massor av annat oxå givetvis.

Tv´n i husvagnen var tydligen paj. Mattias säger att jag slängt den i golvet.  Mig veterligen har jag inte det. Den bärbara datorn var med så det fick bli Natt på museet istället.

Tisdagen kom vi upp vid 9.30 åkte till Funcity i Varberg. Var lite svårt att hitta dit. Adressen var ju Tvååker ,så Mattias hade tagit ut karta o närmsta väg dit via eniro.se på en adress som fanns på hemsidan. Där låg det inte, kan jag meddela!
Inga skyltar fanns när man kom från det hållet heller. Hittade en info tavla o en kille med mobil som ringde turistbyrån så tillslut fick vi veta i vilken riktning vi skulle köra i a f. Kom fram vid 11.30.
Det kändes lite B när man klev in. Vi lyckades fördriva dagen o hittade massor av kul aktiviteter, vi hade strålande sol hela dagen. Linus gillade lazerzone- att leka krig alltså.
Efter att ha spanat på Ragnarök hela dagen så vågade de sig tillslut upp. De fick med sig Mattias oxå. Jag vågade inte. Den åkte de 6 ggr i sträck till parken stängde vid 19. Tog vägen in till Varberg o Apelviken. Där vi från början tänkt campa om vi inte tagit Turkiet. Badade fötterna i havet. Kollade in campingen. Den kändes stor. Massor av aktiviteter. Kanske inget för oss i a f. Då barnen är för fega för att vara med i barnklubbar o sånt. De ska ju helst klänga på oss hela tiden.

Hem till husvagnen igen- såg Kalle o chokladfabriken- i a f början, tror inte den är så bra, då vi sov gott til den eller så var vi rätt slut efter dagen.

Onsdagen började vi med att åka lilla tåget upp till Gekås. Gick sen i småaffärerna runt omkring. Vi brukar aldrig hinna med dessa när vi åker bil över dagen annars.
Sommarbutiken hade skjortor. Mattias köpte 4 st kortärmade för 160 kr.
Mattias o Linus gick in på Gekås o Madde o jag fortsatte med småaffärer. Linus köpte ett singstar.
Sen bytte vi, jag o Madde gick på Gekås o de andra åkte hemåt o fixa lunch.
Efter lunch kom mor & far . Madde följde med dem, vi checkade ut o kom uppåt oxå. Handlade lite till....
Båda barnen fick klockor. Madde köpte någon prydnadskudde o massor kläder.
Åkte hemåt vid 17 tiden.
Packade upp lite av varorna igår kväll men slocknade rätt snart.
Bäst att jag fortsätter packa upp nu. Det mesta ska ju ner i resväskorna. Två nya bikinis blev det till mig. Sollotion schampoo mm.

Madde är med Mogge o Emil i Linköping o handlar. A-L har ju börjat jobba nu.
Imorgon blir det leverans av grejer till mormor. Sen en lugn helg vid tvättmaskinnen o strykbrädan gissar jag.
Åker mot Landvetter tisdagkväll.
Mamma firar sin födelsedag på annan ort imorgon så det bli inget jippo där heller.
Om Mattias är snäll så kanske jag kan få låna hans mobil o ta lite bilder på det jag handlat o lägga ut.
Får se om jag orkar o får lov sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0