Yes! Äntligen.

Fick ett ryck vid lunchtid idag o satte fart. Har plockat och plockat o plockat o dammsugit.
Linus rum, kontoret o torka golv kvar. Nu gick luften ur mig.
Hoppas nu att jag kan finna huset i samma skick på söndag när jag kommer hem. Ännu hellre, lite bättre ändå.
För ta med barnen i en affär är inte till att tänka på, bara att vara hemma. Jag kommer att ha fullt sjo att få med Linus till Öron på onsdag.
Nu har vi dukning kvar, o lite mat.
Lövbiff o pommes med aioli till funkar det en fredagskväll till TV´n?
Lite chips o dipp lär det nog bli oxå. Gurka o morotsstavar såg jag någon som skulle ha till sin son.  Hm, undra om det skulle funka? Knappast troligt.
Kanske skulle packa lite inför morgondagen oxå.
Ngt att ta på sig till kvällen som inte tar plats eller blir skrynkligt.
Stryka en jobbskjorta till lördagen så får det bli piké på söndagen.
Fanns alltså lite kvar att göra o ca 10 min innan gubben kommer.
Om han skulle vara i tid för en gång skull. Igår kom han strax efter 19 o imorse drog han redan 07.30. Strul med en dator... Skulle nog bli sen hela nästa v oxå, tror någon skulle jobba söndagen oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0