Dammsugaren

Tack, men den var längesedan jag gav upp o stängde av den.
Jag gör det som faller mig in. DVS idag har jag varit o dansat, bara för min skull. I torsdags red jag.
Men ibland förväntar jag mig att saker ska ske hemma under tiden jag är borta.
Blir bara så himla besviken när så inte sker.
Är jag då egoist som gör dessa grejjer, istället för att vara hemma o plocka då?

Idag fick jag en present när M kom hem. Yippi!!
Hur glad blir man inte då? Jag är inte negativ!
Grejjen är ju bara att presenten är en swiwel swiper, för er som missat denna på TVshop så är det en batteridriven dammsugare. Hur ska jag tolka detta nu då? Ja det är jävligt grisigt hemma jag vet. Om man hjälps åt blir det inte så. Jag har fullt upp. Kanske fel prioreterar ibland, ja visst.
Jag kan ju ta barnen o åka till simhallen eller busfabriken eller så istället för att städa, för att jag hoppas att de tycker det är kul. Fast jag skulle nog gärna städa hemma oxå så att vi kunde dela på de roliga aktiviteterna oxå, om jag visste att de blev av.
Skaffade en självgående gräsklippare förra året för att ingen av oss ville klippa gräs. Splirans nya bilar för att ingen vill meka. Bra ekonomi, så jag antar att det bara är städningen kvar att bråka om. Kan det vara så illa?

Nu ska jag ställa in maten som stått på bordet sedan 19 när jag åkte till dansen, ja en kommentar jag kommer få kritik för igen då jag vet.

 Detta är min verklighet bara. Det är så här vi lever. En av oss går till jobbet kl 8 öppnar 10. Stänger 18. Hemma 19 o tittar på TV 19.30 -21.30,efter att ha ätit maten som stod på bordet. Sover. Kritik på detta?
Jo, jag är dj...ligt tacksam den 25:e varje månad!

Jag tror däremot inte att jag är så kritisk till jobbet. Jo, för att fordonen inte funkar , det är en sak. Jag älskar att gå till jobbet! Vi är ett glatt gäng, helt underbara kollegor. Alla ställer upp, helt fantastiskt att vi löst denna sommar som har varit tuff för alla. Jag har jobbat 100% + ett par x-tra turer. Jag har endast haft två veckors semester. Kan min negativa sida ha med trötthet att göra helt enkelt? Kanske går att göra något åt?
From 1 sept jobbar jag 85% istället. För att barnen o jag ska hinna lite aktiviteter, laga mat o städa me förstås.

Fritispersonalen, vet inte om det var det inlägget du syftade på. det som inträffade före midsommar.
Nu har det väl funkat rätt så bra igen ett tag. Lr nja, det var ju dags igår igen då.
Nu har man faktiskt tänkt till. Vi är numera tre familjer som har behov av kvällsomsorg. Det är bra, det är inte bara jag som krånglar längre. De andra familjerna har barn både på dagis o fritis, så nu ska man slå ihop dessa, de kvällar de andra oxå är kvar sent ojämn vecka ska barnen från fritis förflyttas till gula villan,dagis, tex imorgon, på fredag sedan är det bara Linus som är sen kvar, då får han vara på fritis, nästa v som är jämn v? så är fritis öppet sent. Krångligt? Nej då lätt som en plätt att veta var man ska hämta barnen lr? Detta ringde man o berättade för mig på mobilen igår när jag körde tåg. Lyssnade kanske på hälften av vad tjejen sa.Undrar en stilla undran, varför ringer man inte M istället?
Han måste väl ändå ha bättre täckning på telefonen där han är? Varför i detta läge ringa mamman? Är det alltid så här?


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tänkte bara säga så här...

JA, det är mamman som ska ta "de där "telefonsamtalen"...tillochmed när man inte bott i hop på snart tre år...och fast man har lämnat såväl lappar och muntlig information om att "pappan" är ansvarig eller delatktig (vilket du vill) i alla fall till hälften ...

Så är det mamman... så det så! ( Läses med viss ironi...)

2008-09-12 @ 14:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0