Soffa



Stor. Jag vet. Skänken vid värmepumpen blir kvar. Vitrinskåpen som hör till bokhyllan, som gått i delar, byter vägg. Ärvda bokhyllan åker ut.
Ny bokhylla vid symaskinen, i hallen.
Björn Skifs möbelgrupp ryker oxå. Den knakar i fogarna, rätt så trasig. Kan inte behålla den bara därför att längre.
Jag har haft den betydligt längre än vad han hade nu. Fick den ju av honom 1998. Var själv o hämtade två av fotöljerna hemma hos honom. Resten stod hos hans svärföräldrar som jag arbetade åt 1998.

Som ni ser om ni jämför mitt sofförslag med M´s så är de snarlika. Jag vill ha runt avslut o ett större hörn bara.
Sedan är ju kruxet men Individual att det är lösa kuddar.
Storleken på soffan kommer ju oxå kräva sin platt TV, gissar att det är därför det är bråttom.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Oh herre jösses, en soffa som tar upp hela erat vardagsrum med andra ord. Lär kosta så det skriker om det antar jag. Är det värt det när man fortfarande har ungar som dräller och två kattungar? ;) Vad ska ni ha för material? Tyg eller skinn?

2008-10-13 @ 10:52:44
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

Fast har man "skinn" så funkar det ju ändå. Men en sååå stor soffa i erat v-rum? Jaja, smaken är som baken :)

2008-10-13 @ 12:12:05
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0