Produktkännedom

Tisdagen skulle visa sig bli i samma stil som Måndagen. Halt som attan, lyckades bra ändå första varvet ner till Kalmar. I tid. Vände o åkte norrut igen direkt. Hann till Berga o bytte ände. Stopp! Vad i hela?
In till tkl. Jaha, ett banverksfordon med oljeläckage stod ivägen. Prognos denna gång? Kan ta hur lång tid som helst.
Bussbeställning igen. Försökte få trafikkontoret att förstå mitt förslag.
Jag åker med bussen till Hultsfred o tar det tåg som vi skulle ha mött i Vimmerby därifrån o kör norrut o han som kommer med det tar sin buss o åker till Berga o fortsätter söderut med mitt fordon. Han får en försening på ca 15 min o jag på en timma, då tiden redan tickat iväg. Men vi får fordon på rätt plats o trafiken kan flyta på resten av dagen. 
Ja, det var ju bra. Så jag hoppade med bussen o iväg. Suck, hann vi 1 mil eller något innan mobilen ringde. Trafiken är öppen igen du får åka till Hultsfred o ta tåget tillbaka igen o hämta ditt fordon.  Jaja, ok. Tkl i Hultsfred undrade om jag var ute på Produktkännedom när jag kom med bussen, haha.

Väl tillbaka i Berga. In till tkl för att se om jag fått någon order då mitt tåg ju blev inställt o då krävs nya papper.
Väntade o väntade o väntade, inget kom. Tillslut ringde tkl upp Tågledaren. De hade inte fått någon beställning på detta.
What? Därmed missade jag ett tågläge.
Nästa skulle det visa sig fanns 12.50. Nu skulle det helt plötsligt fattas ett fordon i Linköping vid 13, konstigt?
Så det bestämdes att jag bara skulle köra till Vimmerby. Resenärer, förare o tågvärd skulle komma med buss. Jag skulle åka pass hem med nästa norrgående. Invecklat? Ja lite.
Problemet uppstår ju då vi bara har ett spår att köra på. Långt mellan mötesstationerna är det oxå.
Jag landade i Linköping kl 16.00. Skulle ha slutat 11.18.
Hade ett utvecklingssamtal 14.00, försökte få tag på M för att se om han kunde komma ifrån o ta detta, men han kollar visst inte mobilen på jobbet. Ridning kl 16.00 fick tag på svägerskan som fick ta med sin lillasyster o båda barnen o åka till stallet. Ett samtal till till skolan, hade Linus nyckel? Han fick ju vara ensam hela eftermiddagen då han inget fritis hade då jag ju skulle varit hemma vid det laget.
Allt hade funkat bra, måste bara boka om utveckligssamtalet.
Hem o bytte om o sedan iväg till UG. Barnen spelade bla wii sports, en av de nya grejerna där.
Städade efter o sedan hem. Stupade i säng vid 21. tror jag såg DH. Sen sov jag.

Kommentarer
Postat av: Karin

är det den jag ska åka då?:) vet faktiskt inte

2008-10-15 @ 10:13:26
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: queenpeach

hoppas du har en super onsdag!kolla in min blogg jag flyttar till Thailand på söndag :D

2008-10-15 @ 11:44:18
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0