Dressyrtävling

Dagen har tillbringats i stallet/ridhuset. Dressyrtävling.
Madde o kompisen E. startade i Blåbärsklassen. Program fanns att få i stallet för två veckor sedan när vi gjorde anmälan. Madde hade slarvat bort sitt, så imorse for hon iväg till E. för att träna. De hade tränat i köket med mamma Å som uppläsare.
Jag ägnade förmiddagen åt tvätt. Hade ju kört två maskiner igår som behövde sorteras och komma in i skåp och lådor. Ett par maskiner till har hunnits med idag. Diskmaskinen var oxå mitt projekt o ser visst ut att vara klar nu igen. Åkte för att hämta ridtjejerna vid 12 o sedan iväg till stallet. Vi var tidiga, de skulle starta 13.45 o 14.45. Kollade in de stora tjejerna. Superduktiga endel. Mamma o pappa kom. Mormor med bror i sällskap kom oxå förbi, men ridhuset är inte handikappvänligt så de åkte vidare. Synd, sist det var hopptävlingar var ju det ute då hade det varit lättare för henne att se, men då var det nog ingen som tänkte på att fråga henne ens. Mamma lånade min bil ner till by´n för att köpa lite fikabröd. Vi fixade E´s häst. Dags för henne att värma upp. Gjorde en kanonomgång. Serpentinbågarna var klockrena. Den gruppen hon rider i hade ju ridit programmet igenom i torsdags. När hon var klar sprang vi till husbilen o värmde oss o fikade på munkringar o chokladbollar. Sedan var det dags för Madde att göra sig beredd. En mycket uttråkad häst som inte alls hade lust att vara till lags hade hon valt. Det gick bra med ridvägarna hon kom ihåg hela programmet utan att jag behövde säga något. Hästen gjorde dock några oplanerade halter o gnäggade en massa o ville inte alls. Poängen drogs ner av detta o det blev en grönrosett. E fick en blå då hon fick betydligt högre poäng.
Var hemma vid 16 tiden. Har sedan dess provbyggt dessa soffor. Jag ger upp. Vi är inte överens alls, så då får det väl vara. Sex veckors leveranstid så om man vill ha den till jul, måste man nog komma överens rätt så snart. Vi ska ändå inte vara hemma jul så det kan väl i o f s  kvitta. Jag jobbar o vad de andra hittar på bryr jag mig inte om. Mamma o jag diskuterade saken härom dagen då de trodde att vi skulle vara här, då det nog eg var vår tur. Men jag vet ju inte alls hur schemat ser ut, tror ju att jag börjar vid 16. Då bestämde vi att vi åker till mormor istället, så slipper hon ge sig ut. Är det någon annan som har ett bättre förslag så är det nog dags att komma med det nu. Som sagt jag jobbar nog. Har inte jobbat jul på hur många år som helst så det är nog min tur nu. Vi gör som vanligt vår lottdragning i veckan som kommer.
Vi köper ju bara en julklapp var, till en enda person.
Oups, dags att sätta fart igen. Sista maskinen tvätt klar, diskmaskinen att plocka ur. Barnen in i duschen- fotografering i morgon. Ska vi ha mat oxå kanske? Får se vad som hinns med. Ska nog börja med att väcka han som sover på soffan i a f. Han har ju dammsugit i eftermiddag när vi andra var i stallet, det verkar ha varit ansträngande.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Jag är lika petig jag. Var ju bara komiskt att stavfelen lyckades smyga sig in i ett sånt inlägg precis ;)



Om du ändå ska jobba kan du väl komma med förslaget att M & ungarna firar med oss för en gång skull.

2008-10-12 @ 19:14:31
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0