Är det så här det ska vara?

Åkte 8.28, Var på jobbet 8.50. Visst jag var tidig. Men tror ni vi kom igång 9. Någon hade tagit fel på dag o stod vid en annan lokal, ingen visste någonting om något o vi surrade o drack kaffe.
Pratade en massa runt de säkerhetsföreskrifter som finns o gäller. Hoppade över lunch. Tog en massa kortpauser istället. Var klara vid 13 tiden. Bestämde oss för att ändå äta upp de lunchlådor vi haft med oss, i solen ute. blev servade med kaffe o goda bullar o pratade en stund till. Hade hopp om att hinna med pendeln13.50, så jag skulle vara hemma till Madde kom hem. Behövde en telefonlista, med nr till den jag ska åka med imorgon. Fick den, de andra ville nog oxå haft den men jag fick lite bråttom hem. Hoppas det gick bra  ändå. Gick väl att skriva ut fler. H.O följde mig till pendeln då hon skulle åt det hållet. Hon berättade om sin helg. De skulle ut o paddla o tälta. Får hoppas de får fint väder. Jag ska ju jobba i helgen så för mig kan det ju eg kvitta.

Var hemma vid 14.20. Svängde in för att se så Madde hade nyckel o Låta Linus få mellis på fritis innan jag plockade upp honom.
Vilken överraskning jag bjöds på M. hade blivit hemskickad från jobbet då tjejerna tyckte han behövde vila. Det gjorde han oxå. Tre timmar sömn på soffan i vardagsrummet.

Jag intog min stol i solen, läste lite post jag inte hunnit med i veckan.
Satt ca 30 min. Ringde I. J inför morgon dagen. Startade en maskin tvätt. Plockade ihop till nästa. Sorterade lite gammal o strök en stund. Åkte sedan o hämtade Linus, tillbaka med honom, hämtade Madde.

Utvecklingsamtal, det mesta var väl positivt. Matte, Engelska, ordförståelse ligger på 5:ans mål(Hon slutar 4:an). Skriver dock som en "läkare". Får väl ta det på min lott oxå, jag vet att jag oxå gör det. Använder datorn till allt som måste vara "fint" skrivet.
Fröken inser ju oxå att det är så världen funkar, så de lägger inte något krut på det heller.
Fattas lärare i skolan till hösten, så därför kunde man inte säga vem de får. Ev följer en av dem de har haft i år med upp.

Hem o lagade pannkakor. Pratade med L i telefonen under tiden.  Sorterade nästa maskin tvätt. Lagt in en del. Tredje maskinen startad. Nr två i torktumlaren.
Varit till grannen o betalat blomma till Linus fröken. Diskmaskinen urplockad.
Stryktvätten blänger på mig, de andra ser på lyxfällan. Jag blir bara så arg så jag kan knappt titta. Hur i h..e tänker man om man sätter sig i dessa situationer.


Imorgon är det Västervik o Vimmerby som gäller. 9.29 -20.08. Åker 8.48 pendeln hemma 20.50. Var det någon om sa att detta var bättre... Inte än. men det kommer förhoppningsvis.
Insåg idag vid en check av månadslistan att jag har "elev" första veckan. Haha. Någon  f .d  KY (M.A) ska med mig till Nässjö på linjekännedom på onsdagen o Motala på torsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0