Ingen pendel

Ok, Låtarna med tåg anknytning i natt var ju rätt så onödiga. Visste väl innerst inne att det inte skulle funka.
Studsade upp 06.05. Pendeln skulle avgå 7.28. I god tid alltså, tar ca 10 min till stationen. Lite gångtid + parkering. Räknade med att åka 07.05. Alltså en timma på mig. Kaffet först, allra viktigast. Tur var väl det. För sen när jag väl kliver in i badrummet är jag fast. Hårborttagningscreme på benen... Shampoo + inpackning, snabbmask, o shit klockan är 7!!!. Hoppade i lite kläder, kaffe i termomugg o iväg. 07.06.
Letade lite efter gruppvalslappen, hade jag inte gjort det så hade jag nog hunnit, men nu var det som det var, letade utan att hitta lappen. Missade pendeln. Rullade järnvägsgatan fram parallelt med pendeln. Ingen idé att ens försöka spirnga alltså. Det är ju då kruxet med mig, jag måste nog köra själv för att hinna med.
Kunde ju i detta läge ställt bilen gått o tagit nästa pendel 20 min senare. Komma 15 min försent redan första dagen- nej tack. Gasade på vidare istället.
Landade vid jobbet 07.52, ca 4 min efter pendeln alltså. Kom samtidigt som D.S. vår lärare. Han hade ju oxå åkt från Mjölby, i bil,  bra kommunikation. Vi var först på plats! Tjejerna Å + H kom strax efter, cheferna droppade in vid 8.30 -9.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0