Födelsedagen

Skrev inget förra tisdagen då jag faktiskt fyllde år.
Är ju inte den typen som skriker ut här är jag, se mig. Så jag låg lite lågt den dagen.
Hade jobbat natten innan o sov tills Madde kom hem. Var med henne till ridningen som vanligt på tisdagar.
När jag vaknade hade jag sju grattis sms, tack!
De kom från svägerskorna, alla tre. Fastrar. Mamma. Kusin.
Pappa hade mejlat.
Fyra kort i brevlådan, varav tre på något sett hade koppling till tåg! Haha.
Mormor hade hittat ett på stationshuset i Nora.
Mamma o faster på lok.
Ett var från pappas kusin, hon lyckas alltid komma ihåg alla oss. Helt otroligt då vi är 19 kusiner, 16 barnbarnsbarn, pappa har sju syskon med fem respektive.  Inte ens jag vet när alla fyller.
Har droppat in både mejl o sms sedan dess. Arbetskamrater, kusiner mfl.
Tack alla!
Åkte o jobbade på kvällen igen.
Var till Hallsberg en snabbis. Tåget hade fått nytt nr pga den tidigare olyckan o var senarelagt. Tack o lov fick jag åka tidigare så jag hann att få lite rast innan det var dags att åka hem igen.
Vilket jag knappt fick kvällen innan då tåget var omlett. Tog mig då ca 30 min, måste ju hinna få sig en kopp kaffe o ett toabesök i a f, för annars går det ju inte. Träffade en av de andra tjejerna, den tjej jag gjorde radioloksutbildningen ihop med. Hon ska oxå sluta, i maj. Vi hade ju en hel del att avhandla så det drog nog ut lite på de 30 minutrarna. Ses ju inte speciellt ofta. Jag var lite nyfiken på vem J.C var som hade kommenterat i min blogg tidigare, fick ett namn i a f, men har fortfarande inte en aning. Pratar ju med en himla massa kollegor men då man bara ses som hastigast presenterar man sig ju sällan. Efter tre år så är det ju tillslut pinsamt att fråga vad folk heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0